Skokloster

Published by Frank Pino on

Forum Träffar Skokloster

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Frank Pino
    Deltagare

Vill bara tacka klubben för ett bra arrangemang på Skokloster! Första men definitivt inte sista gången för oss! Frun blev kär i en Ghibli så nästa gång kanske vi får ställa oss på två olika parkeringar:-)

Alfapino

Thomas Sjölin
    Deltagare

Lite synd att vädret blev sämre och många åkte när det började regna. Annars var det förträffligt.

Dan Lilliehorn
    Deltagare

Medhåll – väl arrangerat, supertrevligt och absolut något jag kommer att ansluta till igen. Även tanterna som inte vågade gå ur bilen på Solvalla tyckte det var jättekul! 😉

Mycket trevligt och bra arrangemang, hoppas det kan fortsätta i oändlighet. Sannolikt hoppade hundratalet bilar av p g a vädret men det fanns ändå mycket att se på. Min Alfa är inte i utställningsskick så det fick bli silvergrå QPIV istället. Överraskande få Lamborghinis på plats tycker jag.

Hans

Håkan Andersson
    Deltagare

Fantastiskt fint arrangemang. Det blir bättre för varje år. Det enda som “fattas” från förr är bilmuseet och helikopteruppstigningarna men showroom och butik tillsammans med restaurang kompenserar mer än väl. Bilarna på gräsmattan saknar väl några av de äldsta men mängden av bilar och variationen är bättre än vad museét någonsin var. Glädjande är också återväxten. Själv har jag under ca 15 år försökt komma med vad jag haft. Inte särskilt intressanta bilar men sammanlagt ett trettiotal olika från 70-tal till 10-tal. Hade planer på att med familjens hjälp få med fem bilar men det blev bara två

Vid lite halvdålig prognos uteblir en del av de finare bilarna men det kompenserades fullt ut av mängden nykomlingar med bilar från den sista tioårsperioden. Var det någon som pratade om dålig återväxt i klubben? Eller är inte alla bilarna “medlemmar”? Kanske en idé att ha med inbetalningskort och Swish för de som “glömt” eller aldrig fått någon puff att vara med. Kunde också konstatera att lokala aktiviteter fungerar bra i klubbsammanhang. Vi som hänger på kafét och Brostugen var i stort sett mangrant på plats. Skitkul!!!

Tack alla Ni som jobbade och gav oss en riktigt mysig 1:a Maj

Bildbevis att jag var där! 

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Thomas Bodén
    Deltagare

Jag håller med om att det var ett härligt arrangemang… Men nästa år vill jag åka egen Alfa till skokloster.

156 GTA Sportwagon

Johan Stenlund
    Deltagare

Ja tack, det var kanon kul att få se så mycket bilar, speciellt Montreal och Ferrarin som man inte ser hemma i köket i Valbo så ofta 
    Synd med regnskuren som sabbade möjligheter att få prata lite detaljer och lära känna flera Alfistis.
    Att det finns så mycket fina bilar är otroligt!

Det vi vart lite förvånade över som första-gångare på var maten, skulle det inte gå att ordna en Italiensk matsedel, nu var ju färgen på meny bladet det enda som var i närheten av Italien…hade inte gjort nåt heller om de lagt på mer än 2 burgare åt gången på grillen…

Ola Söderpalm
    Deltagare

Håller med i det mesta. Arrangemanget fungerar klanderfritt, och vädret hade vi ju inte tur med (I år heller) Kul med alla Challangebilarna som visar bredden i klubben! Maten var ju närmast en katastrof! Långa köer för en slafsig hamburgare. Till nästa år måste vi få krögaren att återgå till buffé och då naturligtvis en Italiensk sådan. Tack alla ni som ställer upp och gör detta till en trevlig säsongsuppstart!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.