Släckare 9 kg challenge

Published by Frank Witte on

Forum Bankörning Släckare 9 kg challenge

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Frank Witte
    Deltagare

Mekonomen släckare hade liknande beteckning som står i nåt appendix, men för låga siffror. Biltema har andra slags beteckningar. Duger biltema? (((:

Kör hellre än bra

Mats Berg
      Deltagare

Reglerna för depåsläckare hittar du i SBFs tävlingsregler racing RA 5.9.

Effektivitetskassen skall vara 34A 233B eller högre. Du får ha hur många slackare du vill men måste komma upp i 9kg släckmedel sammanlagt.

Jag kunde tyvärr inte läsa ut effektivitetsklass eller vikt på ditt foto. 

Inget är svårt om man kan det.

Frank Witte
        Deltagare

Istället för att få svaret som inte svarar på frågan, kan någon svara på Var jag kan hitta godkänd släckare?

Kör hellre än bra

Sune Svensson
          Deltagare

Titta på släckaren där det står  tex pulversläckare  6 kilo under där skall klassificeringen stå på släckaren annars är den inte adrklassad dvs godkänd för yrksesbruk   Ja synade mina som ja har från mekonomen Biltemas o några andra leverantörer klassningen står alltid ihop med vad det är för typ av släckare . Däremot var Biltemas lurig då det var en massa andra betäckningar på den  men som sagt var den rätta står ihop med typen av släckare .

Frank Witte
            Deltagare

Tack Sune. På Biltema står det 13 A 89 B C. Alldeles för låga siffror mao. Letar vidare…

Kör hellre än bra

Sune Svensson
              Deltagare

Juls har rätt släckare för där har ja köpt en 

Frank Witte
                Deltagare

Tack Sune, åker till Jula och köper där, godkända och billiga.

Kör hellre än bra

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.