sladdrig växelspak?

Published by Anders Petrini on

Forum Teknik sladdrig växelspak?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Anders Petrini
    Deltagare

Tycker att det känns ganska oprecist och som att den inte är att lita på. Det gör att jag inte vågar växla så fort som jag skulle vilja. Kan vajrarna lr nått blivit slitet?

916 gtv 30 24v

Lyft på växelspaksdamasken och titta noga hur plastfästets fästöron ser ut. Fästöronen som skruvarna sitter i brukar få sprickbildningar så att växelföraren kan glappa. Dessutom om det ser ut som på 156 brukar bussningarna kunna ge upp i den tvärgående axeln i bakkant av växelföraren. Detta bakre fäste för axeln brukar också kunna spricka tvärs över så att du får stort glapp
      http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=31500&page=19

Här ser du växelspaksfästet på en 156. (Du kan få bläddra mellan sidorna för att hitta bilden om du inte har samma inställningar på antal poster/sida)

Det är inget särskilt svårt moment i att byta sakerna om man kan skruva en skruv åt höger och vänster men det är lite drygt att komma åt. 

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gtv-and-916-spider/349819-sloppy-gear-lever.html

En bit ner på denna sida ser du hur de tenderar att spricka i bakkant. Vet inte om det är likadant fäste på 916seriens GTV (Som jag förmodar att du pratar om)

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Anders Petrini
      Deltagare

Tack! 

Glömmer alltid att skriva vilken bil:-( 

916 gtv 30 24v

Igino Cazzola
        Deltagare

Inlägg av Anders Petrini på 2014-09-11 08:22

Glömmer alltid att skriva vilken bil:-( 

Lägg in dina bilar i signaturen; så slipper du glömma.

Jag är fullständigt Räserskadad

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.