Slocknad TFT-skärm Alfa Stelvio -17 ?

Published by Johan Gimling on

Forum Teknik Slocknad TFT-skärm Alfa Stelvio -17 ?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Johan Gimling
    Deltagare

Hej

Ngn som råkat ut för detta och hittat orsaken?

Min TFT-skärm mellan varv-och hastighetsmätaren slocknade idag efter ett kortare stopp, har inte hoppat igång under dagen men nu under mörkerkörning på kvällen ser det ut som att den försöker tända sig med ca 30 sek intervall. Ser ingen av den infon som normalt presenteras i clustret, ex hastighet, hel/halvljus, varningar om FCW, kilometerställning o.s.v. Testat med att vrida DNA-reglaget och med färddatorn för att väcka den, men inget påverkar.

Skall in på verkstad på måndag för felsökning.

CAR 9131 156 GTA Q2 -03, Giulietta 1.4T 170 -13, BMW 520d Mildhybrid -20
      Dottern kör Giulietta 1.4T 170 -11.

Nej, jag har inte drabbats av detta fel men har läst om några

som fått skärmar utbytta på garantin. Har ofta handlat om den andra, stora skärmen. Har din garanti gått ut?

Håller tummarna isf att de tar bytet på nån form av goodwill.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Johan Gimling
      Deltagare

Hej

Garantin gick ut i maj….  På kvällningen idag så hoppade skärmen igång när jag slog på helljuset (!?), slocknade två kortare vändor igen men lyste sedan hela hemfärden, stängde av motorn en gång och även då lyste skärmen som den skulle, dvs. visade mätarställning och P på automaten.

De får felsöka om det går att härleda så här efteråt, anar att den naturligtvis kommer att fungera i morgon bitti när jag åker till verkstaden..

Johan Gimling
        Deltagare

Uppdatering nedladdad på verkstaden, enda större skillnaderna, saknar numera Trip B plus att det känns som att skärmen tänder ngt senare än övriga mätare och än tidigare…

Mats Steenberg
          Deltagare

Hej , har precis som du råkat ut för detta fenomen och undrar om du haft några problem sen uppdatering av mjukvaran ? Har samma årsmodell samt typ av Stelvio .

Detta torde ju vara en goodwill grej i mina ögon eller ? Inget man håller på å pillar med direkt 😀 saken e den att det har hänt tidigare 2-3 ggr men sen hoppat igång så då har jag inte orkat ta tagi det.

Johan Gimling
            Deltagare

Hej

Min har fungerat hela tiden efter att de gjorde uppdateringen, det enda är att ibland så känns det som att lilla displayen tänds lite, lite senare än annars, plus fortsatt att Trip B är borta. Betalade inget för uppdateringen eller besöket heller.

Trip B borta? Har du kikat i menysystemet? Använder själv inte den men minns jag inte fel så ställer man in det valet i menyn. Din inställning kanske försvann iom uppdateringen?

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Johan Gimling
              Deltagare

Stämmer, låg mycket riktigt en rad i menysystemet om just Trip B on / off, min stod på off , valde on och den kom åter direkt och har dessutom räknat dolt sedan jag fick återställningen i klustret, drygt 3900 mil sedan dess..

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.