Smältande mittkonsoll?

Published by Henrik Paulander on

Forum Teknik Smältande mittkonsoll?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Henrik Paulander
    Deltagare

På både min Fiat Coupé 16v turbo 1995 och min brors Alfa Spider 1996 “smälter” mittkonsollen. Den blir kladdig på ytan och det blir snabbt märken som inte går bort.

Kan man göra något åt det? Kan man köpa en “ny” mittkonsoll av senare årsmodell som är tillverkad i annat material?

Henrik

HenrikP

Magnus Åberg
      Deltagare

Av någon anledning går det inte att redigera text på CAR forum just nu, vilket gör det hopplöst att skriva ett svar. Om du ställer din fråga antingen på Alfapower.nu eller Fiat Forum Svezia (sfk.ibk.se/forum) så får du svar på din fråga.

Kenneth Larsson
        Deltagare

Min har varit likadan. På med färglösningsmedel och sedan fint sandpapper och måla med lämplig färg.

Det är ju 20 år gammal plastpanel så ta det försiktigt när du demonterar så det inte spricker. JAg tog min mellan stolarna med. Sama skit där.

Isopropanol (alkoholer överlag) löser upp den hinnamed softtouch som finns på plastpanelerna. Tålamodsprövande då det löser upp lite och sedan får torkas och gnuggas bort, sedan dit med mer sprit och upprepa tills allt är borta. Då slipper du lacka om men det tad tid.

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.