Småryckig gång 159 1750 Tbi

Published by Fredrik Malmberg on

Forum Teknik Småryckig gång 159 1750 Tbi

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Fredrik Malmberg
    Deltagare

Har haft min 159 1750 Tbi i snart 2 år, väldigt nöjd totalt sett men är rätt irriterad på den lite småryckiga gången som uppträder mest hela tiden på framförallt låga varv men även på mellanregistret. Vid start från stillastående så rycker det alltid till ett par gånger, ungefär som när en förgasarmotor får för mycket eller för lite soppa.

Har hört samma felbeskrivning från andra som kör 159 med 1750 Tbi motor men inte hört om någon som fått problemet löst.

Någon som har lyckats få bort ryckigheten? I så fall hur? Finns det någon servicebulletin eller liknande från Alfa Romeo på detta? Har frågat på en auktoriserad verkstad men de kände inte till vare sig problemet eller att det fanns någon information om lösning.

/Fredrik

Jag har ingen “ryckighet” på min, gått snart 4 000 mil. Men däremot när jag gasar på lite försiktigt känns det som effekten ökar i steg. Nåt jag kan leva med

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Fredrik Malmberg
      Deltagare

Inlägg av Christer Andersson på 2014-09-09 11:27

Jag har ingen “ryckighet” på min, gått snart 4 000 mil. Men däremot när jag gasar på lite försiktigt känns det som effekten ökar i steg. Nåt jag kan leva med

Låter inte som hur min bil beter sig, min snarare ökar och minskar effekten i steg. Något jag helst vill leva utan.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.