Soffgrupp

Published by Pär Albrektsson on

Forum Allmänt Soffgrupp

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
  • Författare
    Pär Albrektsson
    Deltagare

Vi lyckades inte hitta någon soffgrupp vi gillade på Ikea så nu kan man äntligen placera kroppen i 156:ans Momo-skinn även hemma i vardagsrummet, t.ex. när nya Klöverbladet har ramlat ner i postlådan!

Givetvis går det att justera ryggstödets lutning i de lätt fjädrande fotöljerna och förarstolen är justerbar i höjd. Skulle det bli kyligt går det ju att koppla in stolsvärmen också…

Non porto gioielli li guido...

James Edberg
      Deltagare

Är du singel? Eller hur fick du igenom detta?

Alfa Stelvio 2.2 -17 - Alfa Spider 3.0 -99 - Maserati QP -08 - Volvo v70 Bi-fuel -06

Jäkligt snyggt gjort., ett kanontips.

Är det vanliga Ikea stommar eller liknande du använt?

Anders Eriksson
        Deltagare

SNYGGT!!! Bara att gratulera till en cool idé

Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi

Pär Albrektsson
          Deltagare

Ha, ha, näe, är inte singel, än i alla fall….
            Faktum är att sambon hejade på, hon uppskattar grejer som ingen annan har.
            Jag använde stommar från 4 fotöljer jag kom över av en slump, okänt ursprung men de var rosa… . Baksätet kommer från en SW, fällbart och delbart så det var lite pyssel med stommen till detta. Stolarna var busenkla att få till.
            20 000 mil har grejerna rullat så de var bara inkörda… Tack för leveransen Marco!

Non porto gioielli li guido...

Daniel Erdeljan
            Deltagare

Toppen!

Riktigt sätt att njuta av Klöver Bladet i!

Daniel Briander
              Deltagare

Jag skulle aldrig få ha det där i gemensamma vardagsrummet men herregud vad snyggt det blev! Ser det framför mig i min framtida mancave 

Roger Forsberg
                Deltagare

Snyggt, men klädseln på armstöden ser lite malplacerade ut.

GTV 916 3.0 24V -97

Thomas Sjölin
                  Deltagare

Jag är bara så fascinerad att du alls fick idén att göra detta!

Gabriel Eriksson
                    Deltagare

Man blir ju alldeles mållös…  Är det airbagar i stolarna med? 

Lustigt nog så har jag en felfri svart skinninredning från en 156 liggande på bra-att-ha-hyllan… Man kanske skulle… 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Daniel Felton
                      Deltagare

Molto bello!
                        Precis rätt sätt att ta vara på delar från bilar som annars, t ex skulle kunna ha hamnat på skroten, tycker jag. VILL HA FAKTOR!

Det ultimata för mig skulle vara att se den soffgruppen i rött Momo-skinn också.

Snyggt jobbat Pär och välkommen till den nya hemsidan!
                        Daniel

Alfa Romeo - "Beauty is not enough Power for your control."

Crister Borg
                        Deltagare

Jättesnyggt – jätteavis… !

elCrillo Kalmar

Axel Lindgren
                          Deltagare

Underbart! Desigen slår ju det mesta av det som finns i möbelbutikerna.

Axel Lindgren

Thomas Johansson
                            Deltagare

Jättesnyggt. För er som inte får ha en sådan möbel i vardagsrummet, Kan den ju passa i garaget, har man tillräckligt stort, blir det fin fikaplats.

Våga välja Alfa Romeo

James Edberg
                              Deltagare

I garaget skall jag ha en sådan soffa i, bara att hålla koll på returbilen.se . När ett skinnbaksäte dyker upp, bara att dra iväg och skruva ur ;-).
                                Ljus momo soffa hade varit fett, eller röd! 🙂 på bordet en espresso, grappa och klöverbladet i näven

Alfa Stelvio 2.2 -17 - Alfa Spider 3.0 -99 - Maserati QP -08 - Volvo v70 Bi-fuel -06

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.