Soffgrupp

Published by Pär Albrektsson on

Forum Allmänt Soffgrupp

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Författare
    Thord Hägglund
    Deltagare

Ciao

Detta konstverk i den högre skolan är enligt min mening ett solklart inslag för klöverbladet, så är bara att ta ordförrådet och lite bilder =).  

Robert Hultman
      Deltagare

Härligt med idéer som inte stannar på idéstadiet!

Stockholm

Ninni Bergfors
        Deltagare

Det här påminner mig om när jag var liten. Flera av grannarna på landet (i närheten av Nyköping) hade den hela framsoffan från Chrysler Valiant som soffa inne i stugan eller på verandan. De kom från de bilar som blev polisbilar och då fick framsoffan utbytt mot Saab-stolar.

Ninni

Torbjörn Egil
          Deltagare

Helt plötsligt inser jag att min nya stol till datorn borde komma från en GT med Grå eller Lejongul klädsel.
            Klart snyggt bygge detdär.

CARS medl.No 740 men jag har aldrig ägt en Volvo

Rikard Olson
            Deltagare

På Tegs bilskrot finns ett baksäte i lejongult skinn till en 156 SW som de begär 500 kr för. Skynda fynda för en framrutan är trasig och plasten som sitter för ger nog upp snart. Framstolarna har blivit stulna en mörk natt och sitter förmodligen i en Epa häromkring.

Kjell Helgesson
              Deltagare

Inlägg av Ninni Bergfors på 2014-02-25 15:51

Det här påminner mig om när jag var liten. Flera av grannarna på landet (i närheten av Nyköping) hade den hela framsoffan från Chrysler Valiant som soffa inne i stugan eller på verandan. De kom från de bilar som blev polisbilar och då fick framsoffan utbytt mot Saab-stolar.

Vad är en amerikansk råttsoffa jämfört med detta mästerverk! Helt otroligt galet!  Men, jag saknar bilbältena! Kan ju vara skönt att sitta stadigt när fredagsmyset smyger in efter en veckas jobb……

alfapojken

Pär Albrektsson
                Deltagare

Tack för alla glada tillrop!
                  Tänkte inte på det där med bilbälte, det hade kanske varit bra. Men airbags finns i alla fall ifall
                  Helt klart har detta blivit favoritsittplasen för alla familjemedlemmar och gäster så jag ser inga problem, bara att sätta igång för er som blev inspirerade.

Nu när detta projekt äntligen är klart hoppas jag bilprojektet kan ta fart: GTV6:an ska förses med servostyrning, 3.0 QV-maskin och diffbromsad låda. Demontering av donator i form av avstannat räserbilsbygge på en tidig GTV 2.0 är påbörjad….
                  Det kommer bli en hel del användbara grejer över från mitt projekt för den som är intresserad, bl.a. en rosfri GTV-kaross med godkänd bur, en lågmilad 2,5 V6 med CB-kammar och tillhörande skrapfri växellåda. Får väl återkomma om detta på annan plats på denna fantastiska hemsida…

Non porto gioielli li guido...

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.