Söker info om Gulietta 2.0 JTDm 140 hk.

Published by Håkan Petersson on

Forum Allmänt Söker info om Gulietta 2.0 JTDm 140 hk.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Håkan Petersson
    Deltagare

Hej
      Mina föräldrar ska äntligen göra sig av med sin Hissingetraktor.
      Jag föreslog en Gulietta Diesel, önskar lite info från er som har en sådan.

Hur är Dieseln att köra, förbrukning mm?
      Funkar värmen bra?
      Några saker som brukar gå sönder?
      Någon som vet vad det kostar att byta kamrem?
      Övriga intryck för bilen.

Tack

Karl Sandler
      Deltagare

Jag har en som brukis, funkar utmärkt på alla sätt! Riktigt trevlig för att ha bara 140 hk. Drar långt under 0,5 om man vill. Fint chassie och Prisvärd är den också med tanke på att du kan köpa en fabriksny bil för under 200 k. 5 år nybilsgaranti är inte heller fel. Lite mer vägljud jämfört med en del klassyskon men det kan jag leva med. En jättetrevlig bil med vettiga ägandekostader!

Sune Karlsson
        Deltagare

Haft min i drygt tre år och är helnöjd (man måste bara komma ihåg att påminna sig om att det är en diesel, motorn ska vara sån med en massa vrid men det är ingen ide att varva över 3500). Jag snittar ungefär 0,55 i förbrukning, ren landsvägskörning kan man komma betydligt lägre om man är försiktig med gasfoten. Det enda som “gått sönder” är ett lock till strålkastarspolarna, togs på garantin. Värmen är helt OK, det sitter ett elelement som gör att den kommer igång snabbt. Men man får komma ihåg att det är en snåldiesel, är det riktigt kallt tar det lååång tid för motorn att bli varm och då kan värmen upplevas som lite dålig.

Går det så går det...

Mattias Filander
          Deltagare

Har ingen 140hk men väl en 2.0 Jdtm 170hk TCT och den har under första månaden av ägande dragit 5,2 l/100km. Går att köra snålare också om man aldrig kör lite inspirerat. Men det är svårt, trots att det är en diesel så har den klart Alfa-karaktär!

Oavsett motor så rekommenderar jag dig att slå till!

Oo=v=oO

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.