Söker min första Alfa.

Published by Richard Holm on

Forum Allmänt Söker min första Alfa.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Richard Holm
    Deltagare

Nostalgin har tagit över mitt sinne. Vet någon om min första Alfa är i livet?

Det är en Svart Alfa Romeo 164 V6 24valve från 1993. Tyskimport.

regnr börjar på BUT. Den ska ha svart skinninredning och taklucka. Den var sänkt med Borbetfälgar. Jag har inga bilder på den då polarens dator har försnillat dem. Såldes troligen till Falkenbergområdet. 

Skulle vara kul att ha lite historik. Det var ju trots denna svarta pärla som fick mig fast i träsket.

mvh Rickard Holm 

Eksjö

Soton

En alfa som sålts kring Falkenberg? Oddsen är väl att Alfistiracing kan ha haft koll på den då..

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Johnnie Eliasson
      Deltagare

Hej. Jag köpte bilen i Stockholmstrakten? Hade den något år, monterade nytt csc sportsystem hela vägen. Sålde den senare till Göteborgstrakten någonstans. tror den är skrotad nu tyvärr. 

Karl Sandler
        Deltagare

Så ironiskt, just denna 164 har satt djupa spår i mig. För många år sedan fastnade jag i bilkö på väg hem från ett banmöte. En låg svart 164 24V dök upp i backspegeln, och körde om hela kön. Jag såg bilen längre fram och lade särskilt märke till Borbet-fälgarna. Så himla skönt stuk på den bilen!

Min bror köpte den när den precis kommit till Sverige. Den heter BUT 636 den såg riktigt bra ut.

Tifosi

But636 verkar inte finnas i Alfaform längre….

Men om suget är stort och en slant eller tid finns till lite rostfix är ju en 164 väldigt billig om du går in på “köp och Sälj (Alfa Romeo)” på facebook där en mörkgrå 3.0 är till salu billigt pga kronofogdsskuld.

Ser rätt frän ut och lagom pyssel innan våren är här.  

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Richard Holm
          Deltagare

Måste köpt den av Anders brorsa då? Det var Värnamo i alla fall.

Soton

DDet skämmer 

Tifosi

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.