SÖKES!!Bilar och/eller klubbfunktionärer till SSM,Knutstorp 4-5/7

Published by Ragnar Rosengren on

Forum Träffar SÖKES!!Bilar och/eller klubbfunktionärer till SSM,Knutstorp 4-5/7

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Författare
    Ragnar Rosengren
    Deltagare

2015-06-21:  Förfrågan nedan efter finbilar att ställa ut är fortfarade högaktuell!! Pga ett litet bakslag (se nedan i tråden) har vi nu en 4C ((lördag eller söndag) och en Giulietta Spider (söndag), MEN vi behöver fylla två platser i klubbtältet båda dagarna. Kom igen nu!!

Hej!

Klubben har chansen att exponera sig och Alfa Romeo på Svenskt Sportvagnsmeeting på Ring Knutstorp 3-5/7, en tradition sen länge och ett förbluffande fint och omfattande arrangemang av en inte sååå stor klubb – MSCC. Detta är årets absoluta höjdpunkt om man gillar sportbilar, gammeldags och yngre racing, vackra omgivningar och vackert väder!!! Garanterat massor av allt detta, utom kanske vädret då då, men de senaste fyra åren har det varit otroligt fint väder iaf! Kolla gärna bilderna från i fjol i träffgalleriet.

MEN NU HAR DET BLIVIT KRIS!! DIN HJÄLP OCH INSATS BEHÖVS! Den lilla men naggande goda organisation vi utgått ifrån har nämligen fått förhinder.

Vi har ett erbjudande från MSCC om att som en av tio klubbar ställa ut i klubbtältet, två bilar under lördagen och söndagen (4-5/7), gärna en gammal och en nyare. Och det behöver inte vara samma bilar båda dagarna. Bilar och nån form klubbsymboler/information är det absoluta minimat – har du lust att ställa upp med din finbil?? Du får två biljetter, och det är inget krav att du hänger vid bilen och representerar klubben – men det är förstås toppen om du kan tänka dig att göra det också!

Utöver detta vore det förstås högst önskvärt om vi kunde ha lite klubbfunktionärer på plats också, för att kunna svara på frågor, ragga medlemmar och rentav sälja lite klubbshopprylar. Kan du tänka dig att ställa upp under åtminstone en del av en dag?

Om du dessutom kan hjälpa till med att dra fram och organisera ovanstående resurser så blir det måga ytterligare guldstjärnor!

Nu är det tyvärr bråttom, vi behöver sätta detta mot arrangören MSCC under vecka, alltså innan midsommar.

Är du minsta intresserad – med eller utan tvekan! – hör av dig till mig snarast!!

Mvh

Ragnar

tfn 0708-319861

Henrik Ahnfeldt
    Deltagare

Hej på dig Ragnar. 

Jag kan tyvärr inte ställa upp denna gång men, jag har ett av klubbtälten hos mig och det finns ett infoblad om klubben och challenge som Danne har gjort. Jag lyckas inte få in den här men den finns någonstans på hemsidan, eller om du mailar mig på ahnfeldt@yahoo.se så får du den med vändande.

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Johnny Lindén
    Deltagare

Jag kan komma med min 4C. 🙂

Johnny – may the 4C be with you!

Michael Emilsson
    Deltagare

Hej.

Jag kan hjälpa till och kan nog “lura” med mig någon mer om det behövs. 

Ragnar Rosengren
    Deltagare

Toppen!! Riktigt bra respons redan! Jag noterar allt för fullt… och en 4C sitter ju verkligen fint!

Vi får se framåt säg onsdag om vi har en rimligt täckande laguppställning med bilar och fuinkisar – det senare ser bättre ut just nu än det föregående. Go-no go-beslut innan vi börjar fira midsommar alltså.

Biörn Bladh
    Deltagare

Inte för att jag har tid att åka dit.. skulle gärna vilja dock. 

En fråga bara: Är en 75:a en sportvagn?? eller räknas den som vanlig “mjölkhandlarbil”?

Har den deltagarförbud då? Var går gränsen för sport o “vanlig” bil?

Robert Hultman
    Deltagare

Inlägg av Biörn Bladh på 2015-06-19 09:45

Inte för att jag har tid att åka dit.. skulle gärna vilja dock. 

En fråga bara: Är en 75:a en sportvagn?? eller räknas den som vanlig “mjölkhandlarbil”?

Har den deltagarförbud då? Var går gränsen för sport o “vanlig” bil?

Jag vet inte helt säkert men jag tror det är så att 75:an betraktas som en “mjölkhandlarbil” av arrangörerna. Har för mig att jag snappat upp det i något annat sammanhang. Jag undrar om inte “tvåsitsig” är deras definition av sportbil.

Stockholm

Biörn Bladh
    Deltagare

Ok!  Såg dock på deras deltagarlista för racing att flera BMW M3 är med tex. 

Johnny Lindén
    Deltagare

Inlägg av Biörn Bladh på 2015-06-19 11:39

Ok!  Såg dock på deras deltagarlista för racing att flera BMW M3 är med tex. 

Jag har varit på några av Sport Autos träffar och de använder just M3 som exempel vad som INTE är att betrakta som en sportbil utan en hottad vardagsbil, som alltså inte är kvalificerad…

Johnny – may the 4C be with you!

Biörn Bladh
    Deltagare

…ändå är dom med..?? Vilket svek?

Ragnar Rosengren
    Deltagare

Man får väl skilja lite på racingen och eventet i övrigt. Racingen körs i historiska, roadsport, modsport, racersport osv klasser och då med de bilar som klassar in där. För eventet i övrigt är man lite striktare tydligen, jag trodde att om man bjöd in oss som klubb så skulle det vara ok att ställa ut just en 75;a t ex, vi hade en fin sån på gång och Sune Svensson race-Sud, men självfallet i kombination med sportbilar men när jag nämnde detta för min kontakt på MSCC så blev det nobben. Inget att diskutera tycker jag, det är MSCC;s arrangemang.

Biörn Bladh
    Deltagare

Ok… hajar iaf inte riktigt. Då skulle alltså “våra” 75:or tex kunna var med i nån “racemoddadklass”, rent teoretiskt alltså..? Hajar inget av dessa “modklasser” i.o.f.s..     Utställning är ju ointressant. Det  är ju köra man vill… 

Sune Svensson
    Deltagare

nej 75 or likaledes sudar men gtv o sudsprinten  går att deltaga med under mscc vingar

SudSune

Biörn Bladh
    Deltagare

Ok.. Ändå så vimlar det av M3:or… Märkligt! 

Sune Svensson
    Deltagare

tja märkligt eller inte är inte 100% säker men har för mej att man kan ansöka om ens bilmodell kan klassas in eller inte  ,     finns säkert dom som kan det här inom klubben bättre än vad ja kan

SudSune

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.