Solskenshistoria

Published by Håkan Andersson on

Forum Allmänt Solskenshistoria

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Håkan Andersson
    Deltagare

Att välja rätt bil och rätt bank:

När jag parkerade bilen i kvarteret Stolplyckan i Linköping var jag slarvig och lämnade kvar kontokortet i parkeringsautomaten. Efter en stund ringer det på mobilen och jag får frågan om det är Håkan Andersson och om det är min Alfa som står på parkeringen. Förvånad svarar jag ja på båda frågorna och blir då uppmanad att komma ner på gården och hämta mitt kontokort. En vänlig granne till min son hade hittat kortet i automaten och konstaterat att det var en Alfa Romeo på kortet. När han tittade på parkeringen så såg han en Alfa Romeo (159:an) och drog slutsatsen att det borde vara ägaren till denna som glömt kortet. Han tar sedan reda på namn och telefonnummer till ägaren och ringer till mej. Fantastiskt!

Av detta kan man dra slutsatsen att Handelsbanken som låter mej ha älsklingsbilen på kortet är en bra bank, att Alfa Romeo på samma gång är tillräckligt känt och ovanligt att en bild på en bil kan leda fram till ägaren av en annan som samtidigt kan förväntas vara kortets innehavare. Jag tvivlar att detta hade hänt om bilarna varit Volvo, Saab eller något asiatiskt. Det hade i vart fall inte fungerat om jag hade varit otrogen och haft blandade bilmärken.

Drag lärdom av detta! Det är min 20:e och 33:e Alfa som är inblandade i historien. Det lönar sej alltså att vara trogen.

(Fixade knasig radbrytning /Björn)

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Härlig historia  !

Scuderia 116

Robert Hultman
      Deltagare

Det var verkligen en solskenshistoria.

Fler såna!

Stockholm

Igino Cazzola
        Deltagare

Jag är fullständigt Räserskadad

Ari Harjunpää
          Deltagare

Själv glömde jag mitt kort i en parkeringsautomat i Göteborg i somras, men då jag tyvärr inte åkte Ferrari så var det ingen som ringde mig…

Ari Harjunpää

Peter Braun
            Deltagare

Trevligt! Kan vara bra att sticka ut ibland

Björn Ek
              Deltagare

Inlägg av Ari Harjunpää på 2014-02-28 10:20

Själv glömde jag mitt kort i en parkeringsautomat i Göteborg i somras, men då jag tyvärr inte åkte Ferrari så var det ingen som ringde mig…

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.