Solvalla Sportbilsfestival lördagen den 3 september

Published by Axel Lindgren on

Forum Träffar Solvalla Sportbilsfestival lördagen den 3 september

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Axel Lindgren
    Deltagare

Nu finns en aktivitet i kalendern gällande Solvalla Sportbilsfestival som vi är inbjudna till. Den äger rum lördagen den 3 september. För mer info samt anmälan, klicka här.

Axel Lindgren

Frank Pino
    Deltagare

Vilka 3 bilar har vi tänkt att presentera? En fin röd 4C kan ju vara representativ för Alfas moderna modellutbud:-) Ett förslag är att ha ett tema: En bertone 1750/2000,(105 serien)  en GT(V) 1,8/2000 (116-serien) och en 4C? Alla röda såklart! Eller samma lika fast Spiders!

Alfapino

Thomas Sjölin
    Deltagare

Det vore ju ett ypperligt tillfälle för FCA att ställa ut en Giulia QV på plats.

Mats Forssén
    Moderator

Vad gäller för oss som klubb, finns det några förbehåll kring vad som räknas som sportbil?

På den generella inbjudan på http://www.sportbilsfestival.se

står så här:

”- Vad räknas som en sportbil på auto motor & sportbilsfestival? 
    Riktlinjen är i stora drag Coupé, Roadster och Cabriolet oavsett bilmärke. Och inom dessa grupper måste bilen givetvis vara av sportigare karaktär. Detta urval måste tyvärr göras, främst av utrymmesskäl eftersom utställningsytan är begränsad.”

På vår klubbinbjudan står det dock så här:
    ”Alla bilklubbar är välkomna med obegränsat antal bilar vilket ger en härlig variation och upplevelse för både besökare och klubbmedlemmar”

Min tolkning är att alla bilmodeller av klubbens märke är välkomna inom ramen för klubbens deltagande men om man inte kommer tillsammans med sin klubb så är det de generella riktlinjerna som gäller. 

Är min tolkning korrekt?
    När är vår sista anmälningsdag?

#71 Abarth 695 Assetto Corse Evo

Vi kommer!

Hej, jag hittade detta på FaceBook gällande anmälan 

Axel Lindgren
    Deltagare

Mats, din tolkning är helt korrekt. Sista anmälningsdag har jag i aitiviteten satt till den 3/9, men ju tidigare desto bättre.

Axel Lindgren

Axel Lindgren
    Deltagare

Frank, båda dina förslag ang bilpresentation är bra. Vi kan väl fundera och diskutera i tråden under kommande vecka.

Axel Lindgren

Mats Forssén
    Moderator

Inlägg av Axel Lindgren på 2016-08-24 14:31

Mats, din tolkning är helt korrekt. Sista anmälningsdag har jag i aitiviteten satt till den 3/9, men ju tidigare desto bättre.

Ok, bra då vet jag att min blivande glassätarbil är välkommen iaf
    Är dock oklart om jag kommer hinna få den bes innan dess, det var därför jag frågade om sista anmälningsdag. 

Eventet är ju den 3/9, betyder det att man inte behöver anmäla sig i förväg?

Axel Lindgren
    Deltagare

Inlägg av Mats Forssén på 2016-08-24 15:30

Är dock oklart om jag kommer hinna få den bes innan dess, det var därför jag frågade om sista anmälningsdag. 

En anmälan  är alltid att föredra, men vi kan lösa allt på plats även utan anmälan

Axel Lindgren

Mats Forssén
    Moderator

Inlägg av Axel Lindgren på 2016-08-24 20:35

Inlägg av Mats Forssén på 2016-08-24 15:30

En anmälan  är alltid att föredra, men vi kan lösa allt på plats även utan anmälan

Ok, toppen då vet jag förutsättningarna ifall det blir aktuellt att delta. 

Frank Pino
    Deltagare

För er som åker norrifrån, Gävle och norröver, så träffas vi klockan 0600 på Gävle Bro. Ingen officiell anmälan, vi åker strax efter 0600. För mer info, ring 0706651885 eller maila frank.m.pino@gmail.com.

//// Frank

Alfapino

Thomas Sjölin
    Deltagare

Vara inne på Solvalla går inte för mig även om jag både vill och har möjlighet. Alldeles för allergisk mot hästar att även om inga är där just under den dagen finns det för mycket spår av dem i omgivningen att det inte finns en chans att jag kan vara där. Tyvärr.

Axel Lindgren
    Deltagare

Tyvärr har det kört ihop sig för mig lite på lördag, men jag kommer i alla fall att dyka upp en stund i början. Jag kommer att lämna över till Frank som har lovat att vara behjälplig under dagen i den mån han kan.

Vi ses på lördag förmiddag!

Axel Lindgren

Frank Pino
    Deltagare

Inlägg av Axel Lindgren på 2016-09-01 17:28

Tyvärr har det kört ihop sig för mig lite på lördag, men jag kommer i alla fall att dyka upp en stund i början. Jag kommer att lämna över till Frank som har lovat att vara behjälplig under dagen i den mån han kan.

Vi ses på lördag förmiddag!

Jodå, jag och min fru finns på plats från 08.00!

Välkomna!

Alfapino

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.