Spacers till 159 Ti

Published by Eric Andersson on

Forum Teknik Spacers till 159 Ti

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Eric Andersson
    Deltagare

Hej,

Är det någon som kör med spacers på sin 159 Ti? Bu och bä när det gäller spacers, väghållning, styrning och bromsförmåga, blir dessa nämnvärt påverkade?

Funderar på dessa, fram och bak. http://shop.alfisti.net/Tuning-Styl…:7380.html

Björn Nilsson
    Deltagare

Jag har sedan 2008 Biltemas tunna spacers fram för att 17 tummmarna med vinterdäcken skall gå fritt för bromsoken.
    Inte märkt någonting alls.
    Björn Nilsson

Björn Nilsson

Eric Andersson
    Deltagare

Jag tänkte använda spacers på mina 19″ Raggi för att få ut hjulen i hjulhuset lite, men bilen spårar en del som den är nu med Michelin Sport Cup 2. Förmodligen blir spårigheten värre med spacers?

Anders Eriksson
    Deltagare

tror inte det är bra att få ut framhjulen, det blir tillräckligt med stensprut på bakdörr/skärm ändå…..

spårighet, nervös styrning går att avhjälpa med justerade hjulvinklar! jag hade 159SW Ti förut… nervös i ratten, speciellt på våra slitna motorvägar. jag lämnade in på seriös däckfirma, var även med vid justering. allt stod inom toleranserna, men vi justerade toe-out till mingränsen. blev mycket bra! helt stabil vid landsväg. påverkade inte “sportigheten” såvitt jag märkte  

Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.