Spettacolo Sportivo 27-28/8 2016

Published by Mats Berg on

Forum Träffar Spettacolo Sportivo 27-28/8 2016

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Mats Berg
    Deltagare

Vi är ett gäng som tänker åka på Spettacolo Sportivo och vi tycker det vore kul om så många som möjligt kunde haka på!
    Det verkar vara ett riktigt kul arrangemang som borde kunna passa många, lite som våran dubbelhelg på Kinnekulle fast kanske liiiite större. Sightseeing i Holland, utställning, banmöte och inte minst en 2 heat i Alfa Romeo Challenge Europa med svenskt deltagande, vad mer kan man önska?
    Holländska Alfa klubben, SCARB har varit schyssta nog att släppa lite förhandsinfo som jag har tolkat, så om något är fel så har inte jag sagt det:
    Eftersom Duetton firar 60 år i år så kommer årets feature modell att vara Alfa Romeo Spider.
    På onsdagkvällen den 24 augusti inleds eventet med Coppa Spettacolo , en 2 dagars rundtur bland holländska sevärdheter. Trevlig samvaro i en avslappnad atmosfär utlovas. Slutmålet blir Zandvoort där Spettacolo Sportivo tar vid.
    Spettacolo Sportivo hålls i 2 dagar den 27 och 28 augusti på Zandvoort, här blir det demonstrationskörning av klassiska Alfor, swap meet, utställning, banmöte och som sagt Alfa Romeo Challenge.
    Lite info om förra årets event på Assen kan man hitta på http://www.spettacolosportivo.eu
    Länk till eventet på holländska alfa klubbens sida http://www.alfaclub.nl
    Så hur många kan tänka sig en liten Hollandstripp under semestern?
    Om ni har frågor, posta dom gärna här så ska jag försöka få svar på dom.

Inget är svårt om man kan det.

Stefan Atterhall
    Moderator

Klart vi vill hänga med på det!

#16 räknar kallt med att allt håller under Kinnekulle-dubbeln och att slicksen från höstens tysklandsäventyr ska klara en drabbning i Holland.

Klassegrare CAR Challenge (kl. II) -- 2019, 2017 och 2016!
    Följ framfarten - Bilder: Instagram | Resultat: Speedhive, Alfaromeo.org | Racefilm: Youtube

Alfor för tillfället
    147 3.2 V6 GTA -04 -- #16 CAR Challenge kl. II (Projekttråd .org)
    156 SW 2.5 V6 TI -05
    Giulietta 1.4 TB TCT Sportiva -14
    Sprint 1.7 8V Veloce -87 (Projekttråd Alfapower.nu)

Robin Nyquist
    Moderator

Inlägg av Stefan Atterhall på 2016-01-25 17:36

#16 räknar kallt med att allt håller under Kinnekulle-dubbeln och att slicksen från höstens tysklandsäventyr ska klara en drabbning i Holland.

Här har du en mek om så behövs 

Klasstrea CAR Challenge kl. II -- 2019!
    Följ framfarten - Bilder Instagram | Resultat Alfaromeo.org | Racefilm Youtube

I garaget för tillfället
    AR Alfetta GTV 1.8 TBi | #6, CAR Challenge kl I | Scuderia V.A.N Corse (Projekttråd)

Henrik Ahnfeldt
    Deltagare

Inlägg av Robin Nyquist på 2016-01-25 21:43

Vaffan…har du bytt team

#63 är självklart på om grejerna lever då

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Sune Karlsson
    Deltagare

Låter kul!

Går det så går det...

Robin Nyquist
    Moderator

Inlägg av Henrik Ahnfeldt på 2016-01-25 23:13

Inlägg av Robin Nyquist på 2016-01-25 21:43

Vaffan…har du bytt team

#63 är självklart på om grejerna lever då

Hahah, nä men man vet aldrig om man behövs på flera håll 

Klasstrea CAR Challenge kl. II -- 2019!
    Följ framfarten - Bilder Instagram | Resultat Alfaromeo.org | Racefilm Youtube

I garaget för tillfället
    AR Alfetta GTV 1.8 TBi | #6, CAR Challenge kl I | Scuderia V.A.N Corse (Projekttråd)

Robert Jakobsson
    Deltagare

Hej Mats!

Detta verkar verkligen kul. Hur är upplägget för resan? Ledigt från jobbet på fredag och måndag antar jag…

/Robert

Alf1GT

Stefan Atterhall
    Moderator

Inlägg av Robert Jakobsson på 2016-02-14 23:02

Hej Mats!

Detta verkar verkligen kul. Hur är upplägget för resan? Ledigt från jobbet på fredag och måndag antar jag…

/Robert

Upplägget är nog inte helt klart än, men att fredag-måndag ledigt är ett helt rätt antagande. Från Stockholm är det ca 140 mil enkel resa, så en dag för resa ner och en dag för resa hem (minst) bör du räkna med.

Jag skulle tro att vi i tävlingsgänget gör som sist och försöker sträck-köra ner för att landa där nere fredag kväll så tidigt som möjligt. Det är en del som ska riggas i depån och det är ganska skönt att få sova ordentligt när man ska utforska en ny bana under tävlingsformer…

Klassegrare CAR Challenge (kl. II) -- 2019, 2017 och 2016!
    Följ framfarten - Bilder: Instagram | Resultat: Speedhive, Alfaromeo.org | Racefilm: Youtube

Alfor för tillfället
    147 3.2 V6 GTA -04 -- #16 CAR Challenge kl. II (Projekttråd .org)
    156 SW 2.5 V6 TI -05
    Giulietta 1.4 TB TCT Sportiva -14
    Sprint 1.7 8V Veloce -87 (Projekttråd Alfapower.nu)

Mats Berg
    Deltagare

Inlägg av Robert Jakobsson på 2016-02-14 23:02

Hej Mats!

/Robert

Tjena Robert!

Än finns inga fastställda planer, jag tänkte åka söderöver efter dubbel kullen helgen före och landa i Holland på onsdagen för att vara med på Coppa Spettacolo. Men det gör ju var och en som dom vill, jag tycker det vore trevlig att se lite av Holland när man ändå pallrat sig dit. Transporten till Holland kan ju se lite olika ut om man ska dra släp eller åka 4C .

På tal om släp så vill dom ha en heads-up om vi har släp och husbilar med oss så att dom får plats i depån.

Jag har tänkt försöka hitta nånstans att tappa släpet dom 3 dagarna som Coppa Spettacolo varar, men det ska nog lösa sig. Vore jättekul om vi blev många från Sverige som åkte ner. 

Inget är svårt om man kan det.

Robert Jakobsson
    Deltagare

Hej!

För min del handlar det om att köra 4C ner till Holland, titta på bilar, racing och träffa sköna människor. Ev kan jag tänka mig att åka ner och vara med redan på onsdag på “förköret” med Holländska klubben. Det får ingå i semesterplaneringen…

någon mera som tänker köra ner till Holland med sin Italienare ?

/Robert

Alf1GT

Thomas Sjölin
    Deltagare

Jag har allvarliga funderingar på att bila ner till Italien och om jag tajmar det med detta så kan jag ta det på vägen s.a.s. Inget är säkert eller bestämt ännu dock. Vet inte när chefen låter mig ta ut semestern heller så.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.