Spolarvätska Stelvio

Published by Mats Steenberg on

Forum Allmänt Spolarvätska Stelvio

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Mats Steenberg
    Deltagare

Hej ! Tänkte kolla om ni andra Stelvio ägare tycker det går åt ovanligt mycket spolarvätska per spolning ? Tycker jag fyller på ovanligt ofta och den varnar för låg nivå . Någon som har reflekterat över ovanstående ? Då spolar munstyckena “sitter ” i själva torkar armarna så bestämmer man ju inte direkt hur mycket man vill spruta på rutan utan det blir det som blir då man spolar typ om ni förstår vad jag menar ?

Håkan Petersson
      Deltagare

Är en sak även jag har reagerat över. Behållaren rymmer c:a 3 liter, vilket är lite, men den behöver fyllas på väldigt ofta. Tror det går åt c:a 4 gånger mer vätska jämfört med tidigare Giulietta.

Mats Steenberg
        Deltagare

Det går nog i mer än 3 liter tror jag då jag fyllt på nästan 4 liter vid något tillfälle ? När det börjar lysa får jag i 3 liter utan problem å då borde det ju inte vara torrt i tanken ? Trodde den skulle vara snålare med vätskan iom spolningen i torkarna men det verkar vara precis tvärtom vilket kanske inte är så up to date ??

Gustav Holmdahl
          Deltagare

Giulian varnar också riktigt tidigt. Sensorn verkar sitta onödigt högt upp i behållaren. Men vet man om det så behöver man ju inte fylla på direkt när det varnar.

Giulia 20 Super

Tacka vet jag en 166 då: 7.5L spolarvätskebehållare som påfylls genom ett sugrör hahah!

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Lars T Andersson
            Deltagare

Fyller på 3 liter när varningen kommer men då är det mycket kvar. Tycker inte det går åt mer i Stelvion än det gjorde i Giuliettan,
              Mera irriterande är att överskottet från vindrutan rinner ut över vänster A-stolpe och skymmer sikten i backspegeln.
              Lars

Michael Elofsson
              Deltagare

Samma sak på min Giulia Veloce också. Påpekade till Autolounge men de sa att alla var så… Inte mkt att göra åt som sagt, mer än att fylla på då

Johan Gimling
                Deltagare

+1 på “funktionen” att det skvalar över och smutsar ned sidorutan på förarsidan!.. Däremot så upplever jag att spolningen framför bladet innebär lägre förbrukning. Men jag kan sakna funktionen från min tidigare Mondeo som hade bladen jobbandes från mitt och utåt, dvs att A-stolparna var yttre stopp, så effektivt och alltid fullt ren ruta utan “svepytor” som inte görs rent.
                  Men på Stelvion stör mer den konstanta svepningen av bakrutan mer än vad framrutan drabbas av, förutom alla stenskott…..

CAR 9131 156 GTA Q2 -03, Giulietta 1.4T 170 -13, BMW 520d Mildhybrid -20
                  Dottern kör Giulietta 1.4T 170 -11.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.