Stänkskydd fram

Published by Hans-Olav Friberg on

Forum Allmänt Stänkskydd fram

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare

Hej, är det någon som vet var det finns stänkskydd fram att köpa till Alfa Romeo Giulietta 2015.

(1.4 TB Multi Air “QV line”)

Jag har en km grusväg hem och jag skulle vilja skydda änden av plåtkanten.

Tacksam för tips.

Hans-Olav Friberg

Nicklas Lundin
    Deltagare

Är det någon som har funnit en bra lösning på detta nu 5år senare och vill dela med sig?

Att köpa modellanpassade verkar svårt. Kanske det finns några som går att modifiera lätt?

Funderar även på tjockare transparent wrap/folie längs med sparklådorna som ett alternativ. Även 3D-print… men med min nivå av CAD-kunskap så känns det avlägset, tyvärr.

Hej, jag har tyvärr 5 år senare ingen bra lösning.

Provat folie på sparklådan men ingen hållbar lösning. På den utsatta delen vill det inte sitta kvar tillräckligt länge. Jag har övergått till att täcka runt om och spruta underredsmassa. Min bil är svart så det stör inte så mycket.

Nicklas Lundin
      Deltagare

Ok! Då kan jag släppa den idéen. Tack Hans-Olav! Lutar åt en CAD-kurs för min del 🙂

Har du sökt på nätet efter Giulietta mud flaps alt splash guard? Jag fick iaf en del träffar… på div sajter. Men de passar kanske inte just din bilmodell?

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Nicklas Lundin
        Deltagare

Hej Christer, det finns modellanpassade att montera bak, men för fram får jag bara träffar på universalprodukter utan bilder på hur de passar en Giulietta.

Björn Nilsson
          Deltagare

Jag köpte stänkskydd fram original till Alfa 147 till vår Giulietta 2011 funkar bra men inte helt 100 men ser vettigt ut.

Björn Nilsson

Nicklas Lundin
            Deltagare

Det låter jättebra, Björn! Har du kvar bilen och vill dela en bild på hur det ser ut?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.