Stelvio 280 hp misständer

Published by Johan Olsson on

Forum Allmänt Stelvio 280 hp misständer

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Johan Olsson
    Deltagare

<p style=”text-align: left;”>Hej
      Min Stelvio 2018 misständer emellanåt vid start, går på typ 3 cylindrar och check engine och start stop lampan börjar lysa. Oftast försvinner det när man stängt av och på motorn några ggr och den går hur rent som helst. Jag har läst olika utländska forum med liknande problem men väldigt många teorier vad som kan vara felet. Motorn är regelbundet servad med rätt olja och väl omhändertagen.</p>
      Är det någon som har varit med om liknande beteende?
      Tacksam för tips
      Johan

Thomas Sjölin
      Deltagare

Kontrollerat om det finns några felkoder som kan indikera var problemet är?

Hade samma problem med min Giulia. Ibland helt orkeslös vibrerande och ibland gick den hur bra som helst. Felkoden sa misständning på både 1:a och 3:de cylindern. Det slutade med ett byte av multiar-enheten. Efter det var problemet borta.

Johan Olsson
        Deltagare

<p style=”text-align: left;”>Hej</p>
          Tack för tips.Det är verkligen irriterande, händer inte så ofta men alltid lite ovisst när man startar.
          Är det en dyr historia att byta multi air enheten?

Hälsningar

Johan.

Den korta versionen är att den kostar ca: 16 000 att byta. Den längre fick du just i ett mejl.

Hoppas det löser sig för dig. Vem vill åka  runt i en Alfa på 2 burkar.

Hur gammal är den + miltal? Går kanske ta på maskinskadeförsäkring?

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.