Stelvio, beg. bil tips

Published by Georg Gyllenfjell on

Forum Allmänt Stelvio, beg. bil tips

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

Hej Alla.

Jag är på gång att snart köpa en Stelvio diesel, men eftersom jag inte kan något om bilar rent tekniskt undrar jag om någon här skulle kunna tipsa mig om det är något speciellt jag skall se upp med.

Det gäller alltså en Alfa Romeo Stelvio 2017-2019, automatlåda, diesel.
    Finns det några speciellt pålitliga bilfirmor tycker ni?

vänligen
    Georg G i Visby

Georg i Visby

Cay Bjurquist
    Deltagare

God kväll, kör en 2018 Stelvio Veloce 280 hk bensin. Roligaste bil jag haft fullt klart, har kört diesel i 30 år men inte sämre än att man kan ändra sig. Köpte min av Hedin Linköping och kan absolut inte rekommendera dom. Dom kör fullt klart med devisen att köp gärna bilen här men kom inte hit om det blir problem, obs min personliga åsikt!

Jag tänkte själv ställa en fråga på forumet om det finns någon annan firma som säljer Alfa, hoppas att nån kan svara på det! Vill byta till en 2020.

Wilddriver

Per Sterling
      Deltagare

Leta efter en med riktig låga mil. Det skiljer inte mycket i pris tycker jag mellan en som gått 8000 och en som gått 2000…

Köper du av en Alfa märkeshandlare ska du se till (skriva in i köpavtalet) att de ska uppdatera samtliga mjukvaror som finns tillgängliga för uppdatering. Detta då FCA har en knepigt policy kring detta. Man måste som kund ha ett klagomål för att de ska ladda in uppdateringar vid t.ex service.

Likaså se till att samtliga recall campaigns är gjorda. Min Stelvio har varit inne på service två gånger och de har missat det ändå.

Behöver du takräcke? Förhandla till så de sätter rails på den. Inte många kom med det från fabrik men det går enkelt att eftermontera orginalgrejer.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.