Stelvio stötig?

Published by Per Alvarsson on

Forum Allmänt Stelvio stötig?

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #23401
    Per Alvarsson
    Deltagare

      Posted By Rickard Bergh on 30 mar 2020 10:59

      varför får du inte accelerera kraftigt ?
      vem säger detta. bilarna idag är inte som förr i tiden då man skulle köra in motorn.

      Därför att det står beskrivet i instruktionsboken att motor ska köras in och hur den ska köras in.
      Under rubriken Engine break in står följande,taget från den engelska manualen jag hittat på nätet:
      Despite modern technology and World Class Manufacturing methods, the moving parts of the engine must still wear in with each other. This wearing in occurs mainly during the first 500 miles (805 km) and continues through the first oil change interval.

      Därefter står beskrivet hur motorn ska köras i olika intervaller.

      #23402

      Ang däcktryck. När bilarna tillverkas/fraktas brukar de pumpa däcken rejält. Vid leverans ska den Italienska luften dräneras ut till normal nivå. ? Det missas ibland.

      Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

      #23403
      Per Alvarsson
      Deltagare

        Tog en titt i min instruktionsbok angående detta med inkörning och hittade ingenting. Efter lite googling har det visat sig att det tydligen stod med i den/de första versionerna av instruktionsboken men sedan tagits bort. Hursomhelst så tänker jag nog köra lite lugnt nu i början i alla fall.

      Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.