Stelvio till mig

Published by Robin Claesson on

Forum Allmänt Stelvio till mig

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Robin Claesson
    Deltagare

Ja har några frågor.

Det här med DNA, det är anpassning av dämpare om jag förstått det rätt, det är inget som alla bilar har? Ja vill ha allt som hjälper till med väghållning tänker ja…

Sedan har ja lagt märke till att inte alla bilar har den svarta listen i skärmen kring hjulhuset, vad för modell eller paket ska man ha för o slippa den?

Panoramatak vill ja ju ha också, även om det inte är prestandahöjande.

Vad för årsmodell, paket ska ja leta efter? Tack på förhand!

DNA är olika inställningar/körlägen och inte “endast stötdämpare”. Med vredet ändras växling, prestanda, styrning osv.

I de flesta bilarna ändras aldrig stötdämparna, det är endast om bilen är utrustad med aktiva dämpare nåt händer. Då finns den symbolen på dna vredet. I läget D så blir stötdämparna styvare och vill man ha komfort i D kan dämparna kopplas ur med knappen.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Robin Claesson
      Deltagare

<p style=”text-align: left;”>Oki</p>
        <p style=”text-align: left;”></p>
        <p style=”text-align: left;”>Lite egna efterforskningar säger att det finns adaptive suspension FSD. Dessa “läser av” o anpassar sig till underlaget för att nå bästa komfort.</p>

Sedan finns det något som heter active suspension, här klippet o klistrar ja bara från amerikanskt alfa-forum. “Alfa Active Suspension is an active and continuous suspension and shock absorber control system that reduces vehicle body oscillations in all driving conditions. He constantly interacts with the CDC and the Alfa DNA Pro and “calibrates his intervention according to the selected mode ..”

Känns ju som att man vill ha active då.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.