Stelvio. Tips vid begagnat köp.

Published by Johan Olsson on

Forum Allmänt Stelvio. Tips vid begagnat köp.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Johan Olsson
    Deltagare

<p style=”text-align: left;”>Hej.
      Kikar lite på begagnad Stelvio, 280 hk bensinaren främst, ser att det finns från 2017 och ca 10000 mil. Kan det anses som mycket med dyr service som väntar? Och hur är kvaliteten på de tidigaste modellerna? Skiljer det något i chassit mot senare modeller? Och hur får man på ett takräcke? 😊
      Tacksam för alla råd.</p>
      Johan

Lars T Andersson
      Deltagare

Kostnaden är en personlig fråga så den har jag ingen åsikt om. Men vi hade en First Edition och dom är nog i ganska bra skick nu efter alla garantiåtgärder. Sen bytte vi upp oss några år till en Veloce -20 som inte hade några problem och dessutom saknade det skrapande ljudet från framhjulen när man backade med fullt hjulutslag på grund av modifierad hjulupphängning fram. Nu har vi bytt igen till en -22 och har lite problem med kabelmatta till växellådan.
        Takräck sätter du på rails. Kan vara fabriksmonterat, eftermonterat eller inte monterat alls.
        En mycket trevlig SUV som inte kränger när vägen svänger. 🙂

Lars T

Johan Olsson
        Deltagare

Tack för tips och info.
          Jag ska kika runt lite, känns som alla motorer inkl, dieseln är vettiga även om 280 hk versionen lockar mest.

Jonas Almevall
          Deltagare

TakräckenHar inga Rails men dessa räcken är riktigt bra

Bilen har funkat bra och gått 13000 mil nu. Bytt ett startbatteri är det enda. Samt att jag upplever att den behöver mycket ström så jag underhållsladdar lite då och då.

Är en 280 hk 2017

Nåt att väga in i kalkylen är att Benzina har kamkedja, dieseln kamrem.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Johan Olsson
            Deltagare

Tack för info.

Ser både stabilt och snyggt ut.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.