STHLM-träffar – Ny plats?

Published by Joakim Sande on

Forum Träffar STHLM-träffar – Ny plats?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Författare
    Joakim Sande
    Deltagare

Hej,

Vad sägs om en ny träffpunkt istället för Brostugan?
    Finns ju fler smultronställen här i huvudstaden.

Vi har ju tex. många fina miljöer här vid hornsbergsstrand.
    Finns flertalet restauranger och caféer längst strandpromenaden. Tex. Italienskt på Primo Chao Chao.

Filip Wennergren
    Deltagare

bra! jag e på!

Alfalös för tillfället. Tidigare: GTV 916 75 3st 166 2st 155 5 st 164:or 5 st 156:or osv...

Håkan Andersson
    Deltagare

Brostugans stora fördel är parkeringsytorna att ställa upp våra skönheter på och att vi kan sitta i trädgården och se alla bilarna. Var finns motsvarande yta i Hornsberg?

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

och på Brostugan kan man spana och klanka ner på en massa andra fordon. Typ 30 Porschar senast jag var där…men kan dock förstå om köerna från stan kan avskräcka en del. Men är man taktisk går dom nog att undvika. Från söder/öster är färjan ett alternativ. Det tredje och bästa alternativet är att bo på Ekerö. 

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj

Thomas Sjölin
    Deltagare

Har inget emot att träffas på annan plats, det är bara parkeringsfrågan som gör att jag reserverar mig en aning. Kan vi ställa bilarna bredvid varandra så vi kan sparka däck osv?

Lars Söderman
    Deltagare

Glass! Det måste finnas glass!

Nej det finns inga parkeringsplatser på Hornsbergs strand eller omkringliggande gator efter kl. 16.00. Hyresgästerna som inte har garage parkerar på dom fåtal platser som finns på gatorna. Detta är ju innanför tull så glöm att det går att parkera 10-20 Alfa Romeo bilar i hop.

Joakim Sande
    Deltagare

Kul med många som svarat. Jag gillar Brostugan, det är inte det. Men omväxling förnöjer. Min ide med denna tråd är att vi kan hitta andra trevliga platser. Jag tog Hornsberg som ett förlag då det är en riktigt skön plats att hänga på. parkeringen där är ju ett minus tyvärr.

Kom gärna med flera förslag. Philip anordnade här för leden en träff vid Näsbyslott med positiv uppslutning. 

Jag skulle kunna tänka mig åka någon mil utanför tullarna också, bara platsen är rätt – och att det finns glass 

Kenneth Larsson
    Deltagare

Om gänget kan tänka sig att åka söderut så finns det ev några som kan sluta upp som bor söderut. 

Axel Lindgren
    Deltagare

Jag har ingenting emot Brostugan, men ett förslag söder om stan är Röda Caféet i Vårby, http://rodacafet.se/. Där finns det dessutom parkeringsmöjligheter.

Axel Lindgren

Thomas Sjölin
    Deltagare

Och nära till MAX om man är sugen på en riktig hamburgare.

Joakim Sande
    Deltagare

Inlägg av Axel Lindgren på 2014-05-21 22:11

Jag har ingenting emot Brostugan, men ett förslag söder om stan är Röda Caféet i Vårby, http://rodacafet.se/. Där finns det dessutom parkeringsmöjligheter.

Det låter ju kanon. Där skulle jag lätt kunna se mig en solig eftermiddag

Röda cafét är en riktig klassiker beläget där g:a Götalandsvägen drog fram, samma väg som faktiskt fortfarande finns i Älvsjö och som ett spår i gräset på Årstafältet.  Jag tror ,om jag minns rätt att det var mycket MC träffar där förr i världen. Miljön är  fantastisk med Mälaren och snygg funkisarkitektur nära inpå, dock om trafiken till Ekerö är det som kniper så lär ju inte en tur på S E4 kännas bättre för alla. För mig ligger det dock mycket bättre till. 🙂 ( Postar en omotiverad bild)

Axel Lindgren
    Deltagare

Hur många är på idén för en spontan träff på Röda Cafét någon gång under nästa vecka? För min del passar tisdag eller torsdag.

Axel Lindgren

Kenneth Larsson
    Deltagare

Nästa vecka är en skum vecka med torsdag helgdag och sedan klämdag på fredag. Men Röda Cafeet är ett jättebra ställe med schysst fika! Läget passar mig perfekt – men passar tyvärr inte veckan som kommer.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.