Stolsproblem

Published by Robert Lindqvist on

Forum Teknik Stolsproblem

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Robert Lindqvist
    Deltagare

Jag har som många andra en dålig förarstol, antagligen knäckt då den lutar höger, och lite bakåt. Några tips förutom att renovera stolen? Är det enkelt att byta ut stolarna fram? Finns det något som passar bolt on? Är inte jättesugen på rena skalstolar utan vill ha bekväma stolar men som ändå ger bra stöd vid lite hårdare körning m.m.. 

Gtv 3.0 24V -97

Kenneth Larsson
      Deltagare

Det är rätt enkelt att repa stolen. Du behöver plocka bort klädsel och sedan hade själva ryggen i ramen som var popnitad mot rör-ramen släppt. Det kan du svetsa eller nita om. Sedan återmontera klädseln.

Boris Vukman
        Deltagare

Ifall du möjligtvis har svart inredning så finns en annons på blocket med svarta Gtv 916 stolar.

Robert Lindqvist
          Deltagare

Hmm, var hittade du den anmnonsen? Jag kollar lite då och då på Blocket.

Gtv 3.0 24V -97

Boris Vukman
            Deltagare

Inlägg av Robert Lindqvist på 2017-09-21 10:44

Hmm, var hittade du den anmnonsen? Jag kollar lite då och då på Blocket.

https://www.blocket.se/lund/Alfa_Romeo_stolar_75529210.htm?ca=9&w=3

Robert Lindqvist
              Deltagare

Tackar, sökte själv på gtv..   Får kolla med säljaren om han har vägarna förbi mellansverige, är inte jättesugen på att åka 60 mil enkel närmaste tiden för två stolar, kanske få ge mig på ett försök att fixa stolen själv. . 

Gtv 3.0 24V -97

Robert Lindqvist
                Deltagare

Stolar inhandlade! Några tips inför bytet som jag bär tänka på? 

Gtv 3.0 24V -97

Koppla ut batteriet först så att bilen förhoppningsvis inte känner av att du kopplar ur airbag om det sitter sådana i stolarna på GTV. Då slipper du att behöva nolla de felkoderna efteråt. 

I övrigt: lefty loosey, righty tighty!  

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.