Stolvärme i 166.

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Stolvärme i 166.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

Finns det någon som har ett begagnat element eller ett helt säte med fungerande element. Det kan vara vilken stol som helst eftersom jag bara skall använda elementet.

MVH Lars-Eric

James Edberg
    Deltagare

Du har uteslutit knappen som fel till att stolsvärmen inte fungerar? Knappen var felet på min 166 😉

Alfa Stelvio 2.2 -17 - Alfa Spider 3.0 -99 - Maserati QP -08 - Volvo v70 Bi-fuel -06

Sam Helgesson
    Deltagare

Vilken modell av stol gäller det?  Den med knappen på stolsidan fram? eller den som har knappen i mittkonsolen?

Hej,

Jag har kollat att kretsen är bruten från det kontaktdon som sitter under sätet vilket gör att jag drar slutsatsen att elementet är trasigt.

Påslaget till stolsvärmen sitter på konsolen mellan sätena. Det jag kan göra är att kolla om jag får 12 volt från påslaget i mittkonsolen till kontakten under sätet. Är där ström så är påslaget OK.

Jag efterlyser än en gång ett beg. värmeelement eller helt säte med fungerande stolsvärme.

En kompis köpte ett universal stolsvärme element på mekonomen och satte i sin bil. Inte en som man lägger uppe på utan en som sitter under klädseln. Funkade kanon. Ett tips bara.

Per Bredegård
    Deltagare
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.