Stop/Start drar ur batteriet?

Published by Per Alvarsson on

Forum Teknik Stop/Start drar ur batteriet?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Per Alvarsson
    Deltagare

Kan batteriet laddas ur om man stannar bilen så att Stop/Start aktiveras och sedan lämnar bilen, tex ett dygn?
      Att jag frågar beror på att det kan ha hänt mig när jag kom hem häromdagen, trodde jag stängt av bilen men kanske inte gjort det utan det var Stop/Start som aktiverades så jag trodde jag stängt av bilen. När jag lite drygt ett dygn senare skulle använda bilen igen var den stendöd.
      Bilen är en Stelvio.

• Detta ämne redigerades för 2 år, 2 månader sedan av Per Alvarsson.
      • Detta ämne redigerades för 2 år, 2 månader sedan av Per Alvarsson.
      Gabriel Eriksson
      Deltagare

Det låter väl mycket möjligt att det drar ur batteriet, det borde ju bli detsamma som att du har lämnat bilen med tändningen påslagen.

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Per Alvarsson
        Deltagare

Jo tändningen är ju påslagen men man kan ju tycka att bilen borde känna av att det efter en viss tid saknas nyckel och då borde stänga av sig men kanske inte. Man står ju inte gärna still vid ett rödljus eller stoppskylt i 30 minuter.

Hmm… jag håller med. Bilen borde släcka ner systemet om den står ett tag, speciellt om nyckeln inte finns i närheten. Men jag gissar bara.

Och du är säker på att det gick till så? 😁 Det händer mig också ibland, att när jag parkerar så stannar s&s motorn. Jag reagerar varje gång, blir lite knapptryckning på P och startknapp för att stänga ner. Ibland startar motorn om…

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Per Alvarsson
          Deltagare

Nej jag är inte säker men kan inte komma på någon annan orsak.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.