Strålkastare 147

Published by Tommie Stranne on

Forum Teknik Strålkastare 147

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Tommie Stranne
    Deltagare

Åkte på en 2’a på besiktningen på fruns 147 pga dålig/svag ljusbild. Inga problem trodde jag, in med nya lampor (xenon) och polering av glasen. Höger sida var inga problem, men jag upptäcker att på vänster sida sitter hela insatsen/reflektorn helt lös, fästen är trasiga/saknas, så jag inser att det inte går att lösa.
      Så därför mina frågor till expertisen därute:
      1) Någon som har en komplett xenon-strålkastare till en 147 2004 (pre-facelift) liggande och till salu?
      2) Jag ser att det finns H1/H7-aftermarket strålkastare till mycket bra priser på typ E-Bay. Någon som har erfaranhet av dessa? Hur går det att ersätta H1/H7 strålkastare på en bil som är byggd med xenon, får el/disgnossystemet fullständigt fnatt?
      Passar kablage/kontakter rakt av?
      Behöver man tänka på nåt mer än E-märkning?
      3) Någon annan brilliant ide?

Thomas Sjölin
      Deltagare

Har du kollat på bildelsbasen om det finns någon där? En begagnad kanske inte är det bästa men en som fungerar som den ska är avsevärt mycket billigare än en helt ny.

Tommie Stranne
        Deltagare

Helt rätt. Problemet är att det inte verkar finnas några xenon-strålkastare tillgängliga där

Thomas Sjölin
          Deltagare

Jag vet inte vad lagen säger om att konvertera från xenon till halogen, vet bara att det är väldigt komplicerat den andra vägen. Enklast är väl ringa bilprovningen och fråga. Misstänker att kontaktdonen inte är likadana så kan behövas lite kopplingsjobb där också.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.