Strålkastare 4C

Published by Alice Havlickova on

Forum Allmänt Strålkastare 4C

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22278

    Härligt att du njutar av bilen – det hade jag också förväntat

    Ja, jag använder vattenslang. Her är lite input…
    https://www.4c-forums.com/12-appearance-body/32962-washing-your-4c.html

    Man ska vara lite uppmärksom runt motorn, men ellers är den som alla andra bilar. Hur mycket har du kört den?

    Alfa Romeo 164 Q4 - Lancia Thema 8.32

    #22279
    Alice Havlickova
    Deltagare

      Tack Allan för länken:-) Både ÅF och instruktionsboken var tydliga; man ska undvika högtryckstvätt. Och absolut inte blåsa på med högtryckstvätten i motordelen. Den delen var dock självklar från början:-) Men man vill ju alltid dubbelkontrollera saken en gång extra gällande tvätten. Det råder ju dessutom olika uppfattningar att använda eller inte använda högtryckstvätt. Håller med att smutsen försvinner men att man inte ska köra på för hårt och inte på nära avstånd. Använder man vattenslangen får man ju hålla på ett tag. Och man vill ju inte få någon tråkig beläggning kvar på lacken:-(

      Har du någon privat mail? Har lite fler frågor.

      #22280
      Alice Havlickova
      Deltagare

        Slänger ut en ny tråd……….vad tycker ni om radio och högtalarna i bilen? Motorljudet är visserligen det man SKA lyssna på när man är ute och kör men jag måste medge att det hade varit lite trevligare med bättre ljud när man vill spela musik antingen från radion eller från Spotify. Ljudet är väldigt metalliskt och dåligt. Jag har noterat att man måste höja volymen enormt när man ska lyssna på Spotify och resultatet blir sedan att du blir halvt döv när du ska slå om till radion:-) Har någon av er gjort någon egen förbättring av ljudet i bilen? Nya/andra högtalare?

        #22281
        #22282
        Alice Havlickova
        Deltagare

          tack för tipset Allan:-)

          Köpte nyligen ett par Samsung Gear IconX som borde funka likvärdigt. Får testa och se hur det känns.

        Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.