Strålkastarspolarlock Giulietta

Published by Sune Karlsson on

Forum Teknik Strålkastarspolarlock Giulietta

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Sune Karlsson
    Deltagare

Som en fortsättning på tråden på gamla .org kan jag rapportera att jag nu fått ett nytt och målat strålkastarspolarlock (puh!) på garantin. Nu är det bara att hålla tummarna att det andra antingen håller i evighet eller trillar av inom två månader.

Går det så går det...

Marcus Helgesson
    Deltagare

Hoppas jag får mitt andra lock på garantin också. Problemet är ju att de lossnar så fort man använder spolarna o det är lite kyligt ute. Att köra utan lock i snömodd är ingen höjdare kan jag berätta!

Vad säger ni om att koppla ur spolarpumpen? Löser två problem, man slipper den värsta lukten av spolarvätska i kupén och locken sitter förhoppningsvis kvar Jag tror mesta skiten tas bort av fartvinden, det är ju ändå Alfa vi kör!

Marcus

Hann inte se den gamla tråden men är nu själv på jakt efter strålkastarspolarlock till min giulietta. Har vart i kontakt med ett antal verkstäder men ingen verkar kunna få hem ett. Vart fick ni  tag på era?

//Micke 

Brian Nilsson
    Deltagare

Jag stängde av sprutet på strålkastarna. En kontakt under motorhuven. Bara att dra ur kontakten. Ungefär som elkontakten till brödrosten. 

Giulietta -> Abarth 595

Sune Karlsson
    Deltagare

Inlägg av Micke Göransson på 2014-03-12 17:30

Hann inte se den gamla tråden men är nu själv på jakt efter strålkastarspolarlock till min giulietta. Har vart i kontakt med ett antal verkstäder men ingen verkar kunna få hem ett. Vart fick ni  tag på era?

//Micke 

Hos min lokala återförsäljare. Om det inte plötsligt blivit tvärslut på lagret borde vilken alfaverkstad eller återförsäljare som helst kunna fixa hem det. Har du garanti kvar på bilen ska det gå på garantin.

Går det så går det...

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.