STULNA I STHLM!!!

Published by Filip Wennergren on

Forum Allmänt STULNA I STHLM!!!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Filip Wennergren
    Deltagare

Något arsle har snott mina sommarfälgar/däck. Inte dessa på bilden, men likadana.

Snälla. håll utkik efter annonser eller “erbjudande du inte kan motstå…”
      Ring mig om du har ngt tips, tack. Tel 070-7707711
      Tack på förhand /Filip

Alfalös för tillfället. Tidigare: GTV 916 75 3st 166 2st 155 5 st 164:or 5 st 156:or osv...

Timo Hursti
      Deltagare

Trist! Vi får hålla koll. De är till 166:an eller hur. Några andra detaljer som t ex däcktillverkaren?

Joel Rosén
        Deltagare

För jävligt!

Hände det nu inatt eller det kan ha hänt för ett par dagar sen? Tänker om de legat i garaget eller så. Finns en del på tyska Ebay, bland annat dessa som kom upp i fredags tror jag…

http://www.ebay.de/itm/Alufelgen-Alfa-Romeo-166-17-Felgen-Rader-Alurader-mit-Sommerreifen-/331134612702?pt=Auto_Komplettr%C3%A4der&hash=item4d192934de

GTV 2.0 V6 TB

Peter Braun
          Deltagare

Väldigt tråkigt.
            Hoppas han lägger upp fälgarna som Alfa fälgar på blocket. Passar de även till andra märken?

Rikard Olson
            Deltagare

Passar och passar, de har samma bultdelning som många andra bilar har men jag har aldrig sett dem på något annat än 166:or och en totalombyggd 75:a.

Surt Filip, hoppas du får dem åter.

Sam Helgesson
              Deltagare

Tråkigt filip!  

Sam Helgesson
                Deltagare

Filip: släng upp lite mer info om fälgarna och däcken som satt på. Speciella saker som utmärker m.m.

Sånt här skall stävjas. Kommer dom fram i annonsmarknaden så hittar vi dom.

Varför kan inte slödder ge fan i andra människors egendom? Man blir bara mer och mer förbannad att sådant här fortfarande förekommer.

Igino Cazzola
                  Deltagare

Jag är fullständigt Räserskadad

Nihat Dizdar
                    Deltagare

För dj-gt Filip! Jag retar ihjäl mig på folk som inte kan skilja på mitt och ditt.

Jag råkade ut för samma sak strax innan vintern där de snodde vinterdäcken till familjens båda bruksbilar och orginalfälgarna till min GTV6 GP. Inte nog med det, de gjorde 2 inbrott under samma vecka och farbror polisen var knapp intresserad att komma och samla bevisföring. Inte lönt sa de  vilket är precis vad man vill höra!

Det mest komiska var att de, polisen, ringde mig efter en månad för ett telefonförhör och första frågan var – Har du fått tillbaka fälgarna????!!! Otroligt!

Jag hoppas att det löser sig för dig!

Nihat Dizdar

Filip Wennergren
                      Deltagare

tack för sympatier. men gällande polisen så… har dom annnat att göra… jaga pinnar typ :/ modellen av fälgen är ju så pass ovanlig att jag är rädd att dom bara tar däcken och kastar fälgarna. att sätta ut dom på blocket är ju rätt kört med tanke på alla oss blockharar här

försäkringsärande… suck. men, vad tingar en originalfälg från alfa tro? finns dessa ens kvar i sortimentet? mer att ha som riktpris typ?

/filip

Alfalös för tillfället. Tidigare: GTV 916 75 3st 166 2st 155 5 st 164:or 5 st 156:or osv...

Henrik Lindgren
                        Deltagare

Försäkringsbolag är inte helt av ondo. Jag fick 1000:- för en GTV6a originalfälg med däck när jag snurra i en rondell och slog sönder bakvagnen.

Vilket jag tyckte var bra för en fälg med ett 50% däck.

//Henrik

Thomas Sjölin
                          Deltagare

Om det var erfarna tjuvar och däcken var i bra skick är det nog dem och inte fälgarna de var ute efter. De vet att sådana märkesspecifika fälgar är svårsålda om de inte har kontakt med någon de vet vill ha dem. Är det okunniga småtjuvar som inte har någon koll kan de mycket väl läggas ut på blocket eller dylikt.

Rättsväsendet visar aldrig sådant här intresse, det var ju samma med båda skadegörelser på min bil, de bryr sig inte. Det är för små värden för att sätta in några resurser men man måste iaf göra en anmälan för att kunna få ut något på försäkringen.

Henrik Cornelius
                            Deltagare

Kanske enklast att kolla med AR om de finns och hur mycket de kostar. Men det antar jag att du nu gjort.

Säljer OBD-kablar för släckning av airbaglampa mm. PM:a för info.

Filip Wennergren
                              Deltagare

japp. 3425:-/st!!!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.