Styrservo 156, vilken olja passar? Byta styrväxel?

Published by Thomas Karlsson on

Forum Teknik Styrservo 156, vilken olja passar? Byta styrväxel?

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare
    Björn Ek
    Deltagare

En råmande styrväxel får man ju när den är halvtom så att den blir tyst vid ett byte kan lika gärna bara betyda att man fått mängden rätt igen…

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Björn Hedberg
      Deltagare

Det kan ta flera dagars körning för att få ut luft bubblorna ur servo oljan och innan du har fått bort luften kommer det att låta oavsett om du använder fånigt dyr redline eller annan olja . 

Anders Uggelberg
        Deltagare

Det finns trådar påde på Alfaowner och Den Andra Svenska listan. Pentosin CHF 11 S verkar vara rätt soppa.

AndersU

Thomas Karlsson
          Deltagare

Hittat ny styrväxel för 3200 kr på bildelaronline24.se, blir en sån istället för begagnad om jag väljer att laga bilen. Då blir det nog den gröna oljan. Btw, jag har aldrig haft problem med missljud när det är kallt, dock låter det när oljan börjar ta slut  Fyllt på med dexron 3 vartefter så nu är det mest det i hela systemet (3 liter påfyllt). 

Tog bort damasken på vänstersidan idag, stången har rostat rejält så det är inte så konstigt att det läcker. Jag har som sagt tidigare haft mindre läckage på högra sidan i ett par år, det orsakades nog också av rost, lyckades dock putsa bort den i samband med att jag bytte damasken som var trasig, bytte även damasken på vänstersidan då fast den inte var trasig, men stel, kanske inte fick det helt tätt då. Anledningen till att den högra damasken gick sönder var att den blivit stel och vek sig så den låg emot karossen och nöttes sönder, Det gäller att upptäcka sånt i tid…. /thomas 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Alfavirus -There are no alphavirus vaccines currently available

Björn Hedberg
            Deltagare

3200kr för en ny styrväxel är BILLIGT SOM F_N  på många bilar idag är det snarare 13 000kr som är summan + arb. för en styrväxel .Så köp en ny är mitt råd.

Mats Nilsson
              Deltagare

Inlägg av Mats Nilsson på 2015-02-20 09:44

Finns penzoil kvar fortfarande? Vet att dom hade en mirakelolja som många tyckte var bra.Hällde det i min gamla 164:a med 34000 mil på mätaren,innan gnällde den för jämnan.Den blev tvärtyst sen,även i -20.Den var genomskinlig har jag för mig, men kanske av samma typ som VAG´s.?

Får citera mig själv efter jag googlat lite och hittade en slatt i hyllorna.

Penzoils vätska finns fortfarande,blå till färgen var den visst.Blandbar med alla servovätskor om man inte är intresserad av att göra ostkakerent

Mats Nilsson Kristinehamn 0738231744 Älskar Boxeralfor!!!!

Daniel Briander
                Deltagare
                  Mats Nilsson
                  Deltagare

Inlägg av Daniel Briander på 2015-02-22 20:23

Vad hette den Pennzoil-servoljan? Hittar två olika på Oljemagasinet, om det är någon av dom.

https://www.oljemagasinet.se/index.php?route=product/product&manufacturer_id=12&product_id=1904

https://www.oljemagasinet.se/index.php?route=product/product&limit=50&manufacturer_id=12&product_id=423

Ingen av dom.Hittade hos Norrlands Custom nu.Den längst till höger.

http://webshop.norrlandscustom.se/katalog/2231-2296/Servostyrning.aspx

Mats Nilsson Kristinehamn 0738231744 Älskar Boxeralfor!!!!

Björn Hedberg
                    Deltagare

Hej produkten pennzoil importeras ej längre av Widik i Halmstad ( leverantör för norden + delar av Europa ) .Men de har en likvärdig produkt med artikel nr . 3296001 av fabrikat Champion ,vilket är en belgisk historia som ej har med tändstiften att göra med samma namn Hälsningar Björn ( Automaticservice.) (Det kan ju finnas någon annan importör dock för pennzoil)

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.