Måste till lite mera info för att kunna ge svar… 🙂
Har det försvunnit vätska? Ja, då har “ni” säkert ett läckage. Slaven på 75an sitter utanpå växellådan, ganska enkelt fix.
Huvudcylindern ger sällan yttre läckage, att den läcker ut baktill där tryckstågen sitter, men det händer. Vanligast är att arbetstätningen inte håller tätt, vätskan smiter förbi. Pedalen sjunker till golvet.
Så… börja med att lokalisera läckaget om kaggen är tom. Kika under bilen om det finns en pöl. Kan ju även vara hål i ledning?
Luftning kan vara svårt, har läst om massor med tips. När jag fixat slaven på mina 116 har jag kört pedalen i botten, låst den där med pinne mellan pedal – säte. Det förhindrar att kagge & huvudcylindern rinner tom. Fyllt slaven med vätska, fullt utdragen och anslutit den. Plockat bort pinnen vid pedalen och sedan tryckt in slaven. Blir som att fylla bakvägen och har gjort att den fungerat på direkten.
Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13