Svartjobb – GTV6 ’87
Published by Martin Atterhall on
- Detta ämne har 26 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast 12 juni, 2016 kl. 10:00 av
Martin Atterhall.
-
FörfattareInlägg
-
29 november, 2015 kl. 17:06 #48638
Lite finfix över vintern på svarta GTV6an, mest framvagn men förhoppningsvis hinns lite bromsjobb med också. Bilen är underbar, men allt kan bli bättre…
Jag får inte till den där krispiga Alfa-känslan i styrningen. Det kan i o f s hänga lite på däcken (Toyo Proxes T1R 205/50-16) men jag misstänker att det går att hotta till framvagnen lite. Först på tur konvertering av casterstagsbussning till kulled från 105an, klassisk upgrade. Bussningarna var inte alltför kass, men det är ju å andra sidan konstruktionen som sådan…
29 november, 2015 kl. 19:18 #48639Helt och fint kring infästningen, skönt det – har ingen lust att rostlaga…
Jag funderar på om det här är en av anledningen till den begränsade feedbacken i styrningen?
Sitter det styrdämpare på alla 116-bilar? Nån som lossat den och kör utan?
Jag är annars sugen på att klämma dit en styrväxel m servo från 75:an – som den är nu känns det som att några färre rattvarv mellan fulla utslag skulle göra en hel del för körkänslan.
29 november, 2015 kl. 22:42 #48640Var skaffar du kullederna ifrån? Min GTV är rätt trevlig i styrning men jag har funderat på att byta till kulled ändå.
Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser
29 november, 2015 kl. 23:01 #48641Med små modifieringar går det att använda 105-leder, och de säljs ju, typ nästan, på COOP.
Jag är fullständigt Räserskadad
30 november, 2015 kl. 00:27 #48642Av alla 116 bilar jag haft så har det bara suttit styrdämpare på just GTV6 ingen annan.
30 november, 2015 kl. 10:54 #48643Inlägg av Fredrik Assarsson på 2015-11-29 22:42
Var skaffar du kullederna ifrån? Min GTV är rätt trevlig i styrning men jag har funderat på att byta till kulled ändå.
Hej, alfistiracing.com har både färdiga adaptrar för att slippa banka i plåten och kulleder.
21 februari, 2016 kl. 18:01 #48644Liten update – det går inte fort, men det kanske blir bra!
Gängstycket på kullederna kapade (bort m 19 mm så “bottnar” de i stora “muttern”.
22 februari, 2016 kl. 07:02 #4864522 februari, 2016 kl. 07:09 #48646Opererat bort GTV6:ans “blindtarm” också. En helt onödig (?) styrdämpare…
22 februari, 2016 kl. 21:48 #48647Härligt! Hoppas den blir så krispig i styrningen som det är tänkt.
Fick du ordning på bromsbalansen?
22 februari, 2016 kl. 22:05 #48648Har du inga fler bilder på bilen? Det ser ut att vara en riktig skönhet!
Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17
23 februari, 2016 kl. 17:35 #48649Hej, jo – den är fin. Nån bild har jag väl
23 februari, 2016 kl. 17:36 #48650Inlägg av Stefan Atterhall på 2016-02-22 21:48
Härligt! Hoppas den blir så krispig i styrningen som det är tänkt.
Fick du ordning på bromsbalansen?
Hoppas det.
Inte petat på bromseriet ännu, börjar med att sätta ihop det som är isärplockat…
23 februari, 2016 kl. 20:31 #48651Tack, den är ju grymt snygg alltså!
Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17
24 februari, 2016 kl. 10:47 #48652snyggt !!
väldigt lik min (ja, en -87, svart med beige inredning
Är fälgarna 16 eller 17′?
GTV6 3.0 GP... | http://www.garaget.org/Besar
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.