Svenskt Sportvagnsmeeting 4-6/7

Published by Ragnar Rosengren on

Forum Träffar Svenskt Sportvagnsmeeting 4-6/7

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Ragnar Rosengren
    Deltagare

Vi var som en av tio märkesklubbar inbjuden att ställa ut två bilar i “klubbtältet” på Svenskt Sportvagnsmeeting (SSM) på Ring Knutstorp 4-6/7 2014. På lördagen 5/7 hade vi en 4C i tältet, ensam och tyvärr inte uppbackad av klubbattiraljer pga lite arrangörsmissar. På söndagen 6/7 hade vi en 8C och en Giulia Sprint GT på plats och då med klubb- roll-up och -flagga, och en KB i ett snöre… Mycket stort tack till Stefan Petersson, Rolf Svensson, Lars Ingolf och Bengt Johansson för att ni ställde upp med bilar osv och höll ut hela dan i värmen!! (det har varit superbt väder de fyra år på raken jag varit på SSM, i år var det lite för bra nästan…) Och stort tack också till Björn Nilsson för diverse hjälp.

Arrangörsklubben MSCC har drivit detta fantastiska arrangemang i 41 år, klubben har idag strax under 400 medlemmar och fixar med racing på Knutstorp i 14 klasser i tre dagar (ca 1+ dag träning och 2- dagar tävling med två race per klass) och ett supertrevligt rally i de vackra omgivningarna – ett rally som går i mål på Knutstorp, där alla med sportbil kommer in och parkerar på gräsmattorna i den övre depå/publik-arean. Det brukar bli smockfullt med bilar – inte fullt så mycket i år dock, kanske pga Knutstorp Revival i Maj och andra racing event i veckorna, kanske pga lite felaktiga väderprognoser i dagarna innan. Själva rallyt hade rekorddeltagande med över 160 bilar.  Racen rivs av i ett raskt tempo, det är mycket korta uppehåll mellan dem utom vid vissa bärgningar, föredömligt för publiken och mycket racing blir det.

Jag har lagt upp lite bilder i ett galleri som du hittar här . Fyll gärna på om du själv var på plats!

Mer (och mycket bättre!) bilder hittar du i eftersnackstråden på rejsa.nu 

Tusan vad kul det ser ut. Gillar verkligen racebilderna med historiska bilar. 

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj

Ragnar Rosengren
    Deltagare

Det är jättekul bara att vara där, och att rejsa skulle vara nåt också! Själv har jag dock ingen självklar klass att åka i, men det kanske skulle gå på nåt undantag. Så på tal om det tänker jag mig en lite större klubbsatsning nästa år (och det finns fler som går i dom tankarna), med lite mer representation av klubben. I år mäktade vi t ex inte med att ha funktionärer vid MSCCs märkesklubbtält, och ännu mindre eget tält och/eller försäljning av regalia. Lite mer sånt, mer ordnat Alfa-träffande och kanske kanske någon/några av våra Challenge-bilar skulle vara kul att få till (jag vet minst två hugade förare, varav en har en bil som säkert skulle klassa in).

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.