Svetsa rostfritt…?

Published by Anders Eriksson on

Forum Teknik Svetsa rostfritt…?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Anders Eriksson
    Deltagare

hej!

jag ska ändra lite på avgassystemet, montera ett rör….  frågan är; klarar jag att MIGa det själv med anpassad tråd? eller ska det lämnas till någon med TIGsvets?   vill påstå att jag kan MIGsvetsa…. har jobbat mycke med bilplåt, dock aldrig i rostfritt….

synpunkter och idéer uppskattas!!!

Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi

Crister Borg
    Deltagare

Jag kör med rostfri tråd i migen på jobbet och det funkar fint! Använder samma gas som till vanligt svart. Jag migade ihop mitt rostfria avgasystem till 155an och det spar ju en massa tid gämfört med att tiga…

Bor du i närheten av Kalmar så kom förbi och låna rullen/svetsa det på mitt jobb!

elCrillo Kalmar

Anders Eriksson
    Deltagare

tack för det Christer! säger du att det går, då litar jag på det, du är väl vår mekguru på forumet

nja…. bor i Örebro… blir lite långt att kvista ner till dig…    tänkte köpa en rulle tråd på Biltema, blir ändå billigare än att lämna in. 

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Svetsning-och-lodning/MIG-tillbehor/Svetstrad-rostfri-2000022368/

Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi

Mats Carlsson
    Deltagare

Ett tips är att borsta sömmarna efter svets (med Rostfriborste), annars börjar det ganska snabbt att rosta där.

Ett annat tips är att använda rotgas också (är kanske överkurs på ett avgasystem?)

Finns ytterst få rostfria metaller, däremot finns fler rost tröga , nästan allt rostar med tiden.

Desmoman

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.