Svetsmärken på glas?

Published by Robert Hultman on

Forum Off Topic Svetsmärken på glas?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Robert Hultman
    Deltagare

Jag har hittat små stenskottsliknande “gropar” på vindrutans insida. De är mycket mindre än stenskott men påminner i övrigt om såna.

Kan det uppstå sådana när svetsloppor studsar mot glaset?

Stockholm

Crister Borg
      Deltagare

Ja eller om man råkar rikta vinkelslipen åt fel håll… Blir jättedåligt då metall bränner fast i glaset som sedan rostar… Fråga inte hur jag vet det…

elCrillo Kalmar

Robert Hultman
        Deltagare

Ja, då är det väl det som har hänt. Inga stora grejer men ändå synd. (Kanske rent av slarvigt av den som svetsat?) Det betyder att jag kommer att byta ruta på lite sikt. Men det mycket som står före på listan.

Stockholm

Been there done that tyvärr..

Kan hjälpa en liten smula att stryka ett rakblad över graderna för att få bort lite på kanterna av skadorna. 

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Kenneth Larsson
          Deltagare

inget kul om man lämnar bort och betalar fullt pris. 

Mats Nilsson
            Deltagare

Misstänker att man har bemödat sig med att ta bort svets/slipsprutet när det är små gropar i rutan. 

Annars är det nog inget att göra ngt åt. Försökte själv men en Sudsprint-vindruta som jag köpt , den hade 84 gropar efter jag pillat bort sprutet  Köpte en stenskottlagningsats på jula och duttade i limmet i groparna. Blev små  matta prickar efter limmet., tyvärr gick det inte polera upp.Bidde inget snyggt / Mats

Mats Nilsson Kristinehamn 0738231744 Älskar Boxeralfor!!!!

Mattias Rehn
              Deltagare

Trist, tyvärr går det inte att få bra igen. Är lättare än man tror att skada glas, själv använder jag tex aldrig någon sorts märkpenna på glas utan skriver på tejp. Märkpennor lämnar alltid spår efter sig, liksom skadade eller slitna rakblad mm. 

Ska kolla upp pris på tillverkning av nya åt en annans repiga rutor, kan informera dig också. Jag har förmodligen tagit den stora kostnaden då jag mallat mina gamla, så förhoppningsvis blir de inte lika dyra nu när de har mallen i systemet.

/Mattias

Robert Hultman
                Deltagare

Jag gav mig på att skrapa med ett rakblad. Men dessvärre blev “hålet” bara större. Möjligen blev “kraterkanterna” mindre.

Jag köpte en ny vindruta för sådär 10 år sen och betalade då 1300 kronor. Jag hittade den genom en annons i någon biltidning. Jag var förvånad över att det inte var dyrare. Men det var då, det.

Stockholm

Björn Hedberg
                  Deltagare

Vore jag du så hade jag diskuterat med firman som utförde jobbet ,i min värld så är det inte din huvudvärk Hälsningar Björn.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.