Tack en än gång!!
Published by Daniel Holm on
› Forum › Bankörning › Tack en än gång!!
- Detta ämne har 19 svar, 18 deltagare, och uppdaterades senast 17 juni, 2014 kl. 17:51 av Micha Grönvalls.
-
FörfattareInlägg
-
14 juni, 2014 kl. 01:06 #40974
Att det som såg ut att bli ett utdömt banmöte redan från start, inte bara för att det var fredagen den 13e, utan att vi faktiskt stod utan flagg funktionärer, ambulans och diverse glömda papper på morgonen kunde bli ett helt vansinnigt trevligt banträff, finns bara ett svar på “SAMARBETE”, shit va härligt det är att se allt bara falla på plats trots dessa förutsättningarna, det är otroligt inspirerande.
Jag ska försöka tacka alla jag kan komma på som ställde upp och gjorde detta möjligt, vi kan börja med ett stort tack till alla flaggisar som bestod av Mats, Pelle och Nicklas under bron, H fromells kids som stod i Molins tillsammans med en annan trevlig herre som jag tyvärr inte fick namnet på, sen hade vi Björn och Stefan i TV kurvan.. Den gående besiktningen utfördes galant av Niklas, Magnus Å, Björn och Robert hagblom.
Charlotte fick äran och arbeta med gormtratten som hon gillar så mycket.
Sen har vi alla som ställde upp som som instruktörer för våran licenskurs, ett jättetack till er alla, jag tror och hoppas att alla licensdeltagare åkte hem med ett stort habegär efter mer körning.Den beställda ambulansens som inte dök upp löste vi med vår eminenta Ford åkande brandman instoppad i M Arvidssons 156a ink en stor sjukvårdslåda, ett jättetack
Sen skulle jag vilja rikta ett jättestort tack till både Henrik i sin otroligt trevliga 4c för han ville slita lite extra på den för att ta oss runt kullen i bråttom tempo och Hans för han också ville visa oss vad en KTM xbow kan göra med kroppens inre organ med hjälp av en asfalterad yta, jättetack..
Challenge gänget med Igino, Magnus, Stefan och Aris i ledningen bjöd också som vanligt på tät och spektakulär racing på högsta nivå, lite haverier blev det, men inga sura miner för det.
Jag har säkert glömt en hel del saker att nämna och tacka för men vad jag försöker säga är att fortsätter alla i denna anda kommer vi alltid få såna här trevliga banmöten i framtiden också.
Tack för denna gången så ses vi till mittsverige i juli.
14 juni, 2014 kl. 08:48 #40975Inlägg av Daniel Holm på 2014-06-14 01:06
Challenge gänget med Igino, Magnus, Stefan och Aris i ledningen bjöd också som vanligt på tät och spektakulär racing på högsta nivå, lite haverier blev det, men inga sura miner för det.
Det är förstås väldigt tråkigt när saker går sönder för folk, men det var ett väldigt “publikfriande” haveri! Hade tyvärr kameran nerstoppad då hjulet flög av, så jag fångade inget innan trehjulingen styrt av banan.
I övrigt vill jag tacka hela gänget som organiserade banträffen och speciellt licenskursen. Det var lärorikt, spännande och roligt! Vi ses helt säkert snart igen!
14 juni, 2014 kl. 10:40 #40976Tack själv Daniel och övriga inblandade som ställer upp och fixar allt så att våra banmöten är så välarrangerade och trevliga!
Angående haverier så låg jag precis bakom Henrik Fromell när haveriet inträffade, kolla ca 3.20 in i min ombordfilm från race 2 så skymtar man när hjulet lossnar och studsar iväg.
Hoppas det inte blev så stora skador och att ekipaget kan komma till start på Mittsverigebanan.
14 juni, 2014 kl. 11:11 #40977Ett stort tack till banmötesgruppen och övriga som fixar och trixar så att allt funkar
Det var varmt och gött väder. Perfekt bana och gott sällskap i depån. Vad mer kan man begära?
Vi ses snart igen!!
C.R.T - Carbonara Racing Team #36
Debut 2021: Plats 10, Klass III
2022: Plats 5, Klass III
2023: Plats 3, Klass III14 juni, 2014 kl. 12:21 #40978Jag vill också bara passa på att helt kort tacka Banmötesgruppen och alla funktionärer för ett väl genomfört banmöte. Trots att dagen slutade med bromsbortfall, punktering och en havererad drivknut för min del är det det positiva som dominerar min minnesbild.
Det är ett härligt gäng människor med mycket kunskap och mycket välvilja som samlas på banmötena.
Å så är det ju så kul att köra på bana!
Stockholm
14 juni, 2014 kl. 15:03 #40979Jajäklar. Tacka alla härliga människor som sliter för att vi ska ha kul på banan. Ni gör ett fantastiskt jobb.
(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63
14 juni, 2014 kl. 15:59 #40980Ciao Alfistis,
Jaa, jag kan bara instämma med samtliga och tacka för en fantastisk trevlig dag, som dessutom bjöd på fint väder. Det kunde inte ha blivit en bättre första gång för mig, tillsammans med klubben på ett banmöte. Jag lade märke till att det var klar majoritet på 75:or bland Challenge-bilarna… är det bästa Alfan för bana tro?Jag vill också passa på att speciellt tacka, Sune Karlsson, som gav mig tips och råd vid körning på Kinnekulle och även “Diesel Doris” (kommer inte ihåg ) som gav “oss” mycket bra tips och råd vid bankörning i allmänhet.
Avslutningsvis vill jag även tacka Daniel Holm som fått det hela att fungera, trots kort i rocken.
Alfa Amore
DanielAlfa Romeo - "Beauty is not enough Power for your control."
14 juni, 2014 kl. 16:19 #40981Inlägg av Mats Forssén på 2014-06-14 10:40
Tack själv Daniel och övriga inblandade som ställer upp och fixar allt så att våra banmöten är så välarrangerade och trevliga!
Angående haverier så låg jag precis bakom Henrik Fromell när haveriet inträffade, kolla ca 3.20 in i min ombordfilm från race 2 så skymtar man när hjulet lossnar och studsar iväg.
Hoppas det inte blev så stora skador och att ekipaget kan komma till start på Mittsverigebanan.
Spektakulärt värre!
Giulia 20 Super
14 juni, 2014 kl. 17:24 #40982Hatten av för er banmötesgruppen och alla inblandade som får allt att gå som ett uppsmort klockur! Ni är guld värda och eran insats på banmötena är ovärdeliga!
Har konstaterat drivknutshaveri samt skev VB skiva och oljud från låda när jag körde bilen upphissad dessutom är ena krängningshämmarstaget av! Min DNF pga soppabrist iom felvisande bränslemätare är man mindre nöjd med men jävlar vad kul det var att ligga och fajtas med Hermansson i race två! Stort grattis till (min, hehe) tredjeplats!
Snabbast tid för mig 1:09:3, det är jag nöjd med
Tack alla ni andra som gör banmötena helt oförglömliga och ovärdeliga! Ni är alla bäst!
14 juni, 2014 kl. 20:05 #40983Stort tack till alla och särskilt banmötesgruppen som i vanlig ordning gör ett fantastiskt jobb. Allt fungerade lika smidigt som vanligt och det var först mot slutet på dagen som jag förstod hur kaotiskt det var för er. Det är stor konst och skicklighet!
Går det så går det...
14 juni, 2014 kl. 20:32 #40984Mycket lyckat Banmöte.Kul att vara med som instruktör i Licensgruppen!
Bra jobbat och mycket fin bana med nya asfalten!Tur med vädret också!
Trevligt Folk och glada människor!
Ser fram emot nästa banmöte!
Stort Tack/Patrik Gudmundsäter
Curore e Passione!
14 juni, 2014 kl. 20:50 #40985ta en titt på Rosells varvtider i kvalet en iponerande jämnhet i kvalet o tack för mej för er som gör det möjligt att leka synd bara att ja inte fick leka
14 juni, 2014 kl. 21:22 #40986Tack ska ni ha allihopa! Jättekul var det trots dragbilshaveri men vadå tyska bilar är ju överreklamerat skit det vet ju alla eller hur? Fredagen den 13 var dagen då jag smet från både lillkillens sex årsdag och dom störres skolavslutning men man måste köra räserbil så är det ju bara. Jag hade svårt att få upp nåt tempo hela dagen men efter en spark i baken eller rättare sagt sidan blev det lite bättre. På Måndag ska jag beställa en sån där hans grej det är bra att ha på sig det är jag 100% säker på sen ska jag smöra upp bilplåtslagare Persson så han blir medgörlig och snabb det vill säga fixa min krökta bur plus lite grovriktning.
På midsommarafton har jag lovat den lokala bilklubben att ställa ut min räser ( den var ju så fin ) dom vill tydligen ha den iallafall så nu får dom se den med lite patina!
Vi ses i Härnösand det blir lite ovant att åka norrut som omväxling och trevlig Midsommar.
14 juni, 2014 kl. 23:00 #40987Tusen tack till alla i banmötesgruppen och glada Alfister som gjorde min första dag på en bana oförglömlig . Jätte tack till alla instruktörer som försökte lära en novis att köra på banan, med lite mer träning så kommer det säkert att gå lite bättre. Familjen fick precis skjuta på semestern så jag kan åka till Härnösand. Nu ska jag bara beställa R-däck och bromsbelägg så jag kan njuta lite mer nästa gång. Hoppas att jag hinner få licensen skickad till mig innan den 19 juli…
Ha en glad midsommar alla glada människor.så ses vi snart
/Paul
15 juni, 2014 kl. 09:31 #40988Inlägg av Sune Karlsson på 2014-06-14 20:05
Stort tack till alla och särskilt banmötesgruppen som i vanlig ordning gör ett fantastiskt jobb. Allt fungerade lika smidigt som vanligt och det var först mot slutet på dagen som jag förstod hur kaotiskt det var för er. Det är stor konst och skicklighet!Har du hunnit fixa några filmer?
C.R.T - Carbonara Racing Team #36
Debut 2021: Plats 10, Klass III
2022: Plats 5, Klass III
2023: Plats 3, Klass III -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.