Tack Ola Söderpalm!

Published by David Wallefelt on

Forum Allmänt Tack Ola Söderpalm!

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Magnus Jeppsson
    Deltagare

Bra o sakligt formulerat, Ola. Jag har också svurit över TVs artiklar genom åren. Jag blir nyfiken på responsen.

Lyckligtvis håller Klöverbladet en helt annan standard o objektivitet ?

Magnus i Lomma

Pär Albrektsson
      Deltagare

Instämmer helt! Samtidigt är det ju lite kul att Alfa är en udda bil som de flesta inte riktigt fattar VAD det är.
        Man kan liksom snjuta av ägande av konstverk och härlig bilkörning utan att det skapar avundsjuka, bara en och annan fråga om VARFÖR eftersom gemene man/kvinna vet att Alfor säkerligen rostar bort innan de hinner ramla ihop, vilket de annars garanterat skulle göra 🙂
        Om det stod en i varje garage skulle det nog inte vara samma sak…

Ett litet plus för TV: varje gång jag svänger in på ett banmöte de arrangerat står Daniel där och tar emot med kommentaren “Ähhh, en Alfa, vad kul, välkommen!!!”

Non porto gioielli li guido...

Peter Braun
        Deltagare

Håller bara med. TV sticker verkligen ut när det gäller att skriva dåligt om Alfa. Det känns som att de bara testar bilar på kostigar. AMS är då faktiskt mycket mer possitiva till Alfa. Om en modell får dåligt omdöme rent generellt från alla tidningar i världen så kan jag köpa det. Då har de helt enkelt gjort en dålig bil. Det märkliga är bara när både Giulia och Stelvio fått väldigt fina omdömen utom när det kommer till teknikens värld. Den tidningen sticker verkligen ut. De verkar ha en totalt annorlunda agenda över vad en körglad bil är jämfört med andra tidningar. De märket som alltid vinner deras tester är ju Volvo. Visst gör de fina bilar nu, men man kan ju undra hur mycket smör pengar de får under bordet….

Gabriel Eriksson
          Deltagare

Utan att lägga nån värdering i hur TV skriver om Alfa Romeo så får jag nog ändå säga att tidningen har gått ner sig ordentligt. Prenumererade under många år på tidningen och tyckte den var bra och informativ, om än lite torr kanske. Men sen hände det nåt och artiklarna blev helt innehållslösa, bara en massa bla bla bla utan mening. Slutade prenumerera för många år sen nu men har köpt enstaka lösnummer om det varit nåt man vill läsa om men blir lika besviken varje gång. Vet inte om jag har nåt fog för detta, men för egen del likställer jag herr Frodins ingång på tidningen med starten av TV´s kvalitetssänkning.

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.