Täckplåten över vindrutetorkarmotorn på 1300 TGJ

Published by Tor Wereen on

Forum Teknik Täckplåten över vindrutetorkarmotorn på 1300 TGJ

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Tor Wereen
    Deltagare

Hej, jag behöver ta bort plåten som sitter över vindrutetorkarmotorn på min GTj. Har lossat skruvarna och torkarna, men får helt enkelt inte loss den. Har försökt att dra loss den för hand, men den vill inte ge med sig. Någon som har ett bra tips, är det bara att slita ännu mer, eller finns det en annan lösning? Drar med en bild på hur det ser ut nu. Plåten är ju helt lös i framkant och den sitter inte fast i skärmarna. Tacksam för alla förslag.
    Tor

Per Wadén
    Deltagare

Lyft lite och drag! Det är bara muttrarna till torkarna och i bland några små skruvar i fram kant som håller den på plats.
    Per

PerBerlina

Igino Cazzola
    Deltagare

De kan ha limmat rutan.

Jag är fullständigt Räserskadad

Tor Wereen
    Deltagare

Hej, tack för tips. Är det i bakkant, mot rutan man ska lyfta något eller bara att dra och lirka?
    Vänligen Tor

Per Wadén
    Deltagare

Lyft i framkanten!

PerBerlina

Tor Wereen
    Deltagare

Okkidokki, det blir att ta fram kraften i tummarna? Tor

Tor Wereen
    Deltagare

Hej igen, nu har jag dragit och lyft och satt i spänn. Verkar som om den sitter fast med någon form av lim under rutan mot ramen… Någon som har tips på lämpligt verktyg för att skära loss. Försökte komma åt med brytblad, men det gick inte…
    Tor

Tor Wereen
    Deltagare

Hm, Äntligen, SUCCE. Den satt svetsad i hörnen mot framskärmarna!!! Fick vara lite försiktig så att jag inte knäckte rutan. Väl borta så hittar jag var det rinner in vatten i kupen, har varit ett gissel under de senaste 20 åren antar jag. Så, nu skall det slipas, tätas och lackas. Hittade också lite grejjer som låg i baljan, någon som kan identifiera vad det är för något, och kan säga var det borde sitta. Det som är mest underligt är det rör som är dubbelgängat, med hål i. det är ca 20 mm i diameter, 2 mm gods och högergängat i ena änden, vänstergängat i andra.
    lägger upp en bild också.

Skall bara göra mig av med lite andra gäster i garaget före jag kan ta nästa steg.
    Sen skall vi kolla med vattenslangen före jag skruvar hop allt igen 🙂
    Tor

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.