Takbox till Crosswagon?

Published by Andreas Nilsson on

Forum Allmänt Takbox till Crosswagon?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Andreas Nilsson
    Deltagare

Någon som har bra förslag till en takbox för en crosswagon? Den bör inte vara högre än 35 VM samt inte för lång.

Tack på förhand.

andreas 

Gustav Holmdahl
      Deltagare

Tjena!

Hittade ingen bild nu men jag körde med en fullång (typ 220 cm) takbox på vår Crosswagon. Nackdelen med designen på tak och baklucka på Crosswagon är att man måste sätta takboxen väldigt långt fram för att överhuvudtaget kunna öppna bakluckan. Riktigt korkad konstruktion, men jag gissar att ingenjörerna i Italien inte vet vad en takbox är för något.

Giulia 20 Super

Gustav Holmdahl
        Deltagare

Hittade en suddig bild.

Giulia 20 Super

Andreas Nilsson
          Deltagare

Tack Gustav. Ja, det blir lite konstiga dimensioner om den är 220 cm. Skulle vilja ha tag i en med en längd på ca 180 cm och dessutom inte högre än 30 cm då takhöjden är dålig i garaget. Någon som har ett förslag?

Igino Cazzola
            Deltagare

Inlägg av Gustav Holmdahl på 2017-08-28 09:51

jag gissar att ingenjörerna i Italien inte vet vad en takbox är för något.

Jag gissar att de vet vad en takbox är, men ingen av dem skulle komma på idén att sätta nå’t så fult på en Alfa.

Jag är fullständigt Räserskadad

Gustav Holmdahl
              Deltagare

Inlägg av Igino Cazzola på 2017-08-28 21:37

Inlägg av Gustav Holmdahl på 2017-08-28 09:51

jag gissar att ingenjörerna i Italien inte vet vad en takbox är för något.

Jag gissar att de vet vad en takbox är, men ingen av dem skulle komma på idén att sätta nå’t så fult på en Alfa.

Jag sade aldrig att det var snyggt. Men praktiskt  Själv slipper jag gärna vassa stålkanter inne i bilen som skär sönder det ena och andra. Klistret från längdskidorna slipper jag helst det också inne i bilen.  Dessutom var det rätt kul att köra ekipaget på vintern med bra dubbdäck och bra fyrhjulsdrift. Inga problem att köra om i snömodden på väg norrut. Riktigt gott driv i Alfas fyrhjulsdrift! Synd att det sitter en diesel under huven och inte en Busso, men man kan väl inte få allt här i världen…

Har inte slängt på takboxen på Giulian än, men takräcket och cyklarna var med i somras. Även Alfor är till för att användas, alltid!

Giulia 20 Super

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.