Takräcke Alfa 159 sedan

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Takräcke Alfa 159 sedan

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

Hej!

Har en liten fråga till er.  Planerar nu inför sommaren att jag ska börja vindsurfa, tänkte köpa en bräda komplett med utrustningen som hör till och ta med mig ner till medelhavet. Planen var sådan redan förra året men jag hade enorma problem med att transportera min bräda (30 år gammal nybörjarbräda, gigantisk dessutom) då takräcket inte kunde sitta fast över bakdörrarna pga alla vinklar som ställer till det på 159. Minsta lilla tryck fram och taket blev för smalt och bakre takräcket lossade.

Nu undrar jag om någon av er har använt takräcke på sedanmodellen? Har varit inne på Mekonomen för att kolla om det finns något att beställa via dem och de säger att det finns Thule-fästen som skulle passa. Men jag är fortfarande väldigt osäker på det samt att de kostar en hel del, vågar inte beställa det om jag inte har hört mig för innan. Finns det någon som kan hjälpa lilla mig med det?

Svar uppskattas otroligt mycket!

MVH

Daniel
    Göteborg

Hej

Jag har ett Thule till min 159 sedan och det funkar perfekt. Jag valde dock att köpa Slidebar “pinnarna” till så man inte råkar ut för en cykeltrampa i sidan när man lastar. Kan bara säga att jag är jättenöjd.

mvh

Stefan

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.