tänka på vid vinterförvaring

Published by Anders Petrini on

Forum Allmänt tänka på vid vinterförvaring

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #13670
    Benny Steen
    Deltagare

      pumpa upp däcken 3kg. mindre risk för plattor. ge fasen starta motorn om ni inte tänkt låta motorn  stå på flera timmar… det skapas stora mänger bensin och vatten i oljan vid varje kallstart. 

      dom som anser man skall starta motorn regelbundet under vinterförvaringen får gärna förklara tekniska fördelar med det.  nej, cylindrar rostar inte ifast under vinter…

       

       

       

       

      #13671
      Annie Kärävä
      Deltagare

        Jag brukar efter att fullt tanken med bensin även hälla i Castrol Ethomix som ska motverka kondens i ståltanken. = rost… 

        Sen rensar den bränslesystemet när du startar upp bilen på våren 🙂

        http://www.castrolshop.dk/shop/brae…-13c1.html 

        My mother would beat you from the Redlight! She tought me good.. http://hide.dk/Vehicles/

        #13672
        Ragnar Rosengren
        Deltagare

           

          Säkert korrekt som Benny skriver. En sak jag råkat ut för på två olika 156;or är att generatorn kärvat ihop, i båda fallen på långmilare typ uppåt 20.000 mil. Senast gick det inte att dra runt grejerna ens med nytt fulladdat batteri… det gick att få loss och mjuka upp med en himla massa lirkande med en jättepolygrip (var på väg att ge upp flera gånger). Den har dock funkat normalt sen, men då inte gått jättemycket.

          156 2.0 TS Challenge (Gruppo N Olanda), #77 CAR Challenge klass III

          #13673
          Anders Petrini
          Deltagare

            Anledningen som jag hört är att man ska köra igång den för ac’n skull. 

            916 gtv 30 24v

          Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.