Inte för att jag är säker men det känns spontant som att det kan ha att göra med att den går magert pga för lågt vakuum vilket i sin tur gör att det låga vakuumet inte drar in tillräckligt med soppa in i cylindern och alltså går magert. Om det är för lågt vakuum skulle det ju inte förvåna mig om luft/bränsleblandningen tar närmaste och lättaste vägen ut vilket kanske helt enkelt är genom förgasarens lopp mot filtersidan.
Som sagt inte säker men det känns logiskt inom rimliga gränser.
I min värld i alla fall..
jag tycker att du borde djupdyka i när och var dina förknasare är tillverkade så att du kan veta om du likt mig sitter på weber dcoe som ser 99% identiska ut med resten av dcoefamiljen men i själva verket har andra kanaler och kräver andra typer av lågfartsmunstycken. Mucho viktigt för förgasarens funktion. Exempelvis satt det 55F8 i mina förgasare och jag provade alla möjliga i och omkring närheten av dessa ex 50-52-55-60 F8-F9 osv men det jag måste ha i mina är ca 55-60 av F4-F7-F13familjen och andra lågfartsmunstycken med dubbla tvärgående lufthål och inte alls som de vanliga F8/F9.
'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser