Testdag Mantorp 6/9

Published by Sune Svensson on

Forum Bankörning Testdag Mantorp 6/9

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Sune Svensson
    Deltagare

Vi som var på Mantorp den 6/9 fick en fin dag med mycket köra . Danne var där med Gtw nr 4 . Nu har han fått i en motor som verkar o göra sitt jobb bra dragi maskinen samt att den lätt fint i från pipan .                 Tåbäck hade skruvat lite på sin framvagn o bakvagn med resultat att bilen styrde in bättre i kurvorna . Sen så syntes det att han har kört många varv runt Mantorp jösses vad karn bromsade sent innan kurvorna ja är imponerad av var han satte bromspunkterna rätt . Har han den farten med sej till finalen så blir det fina placeringar i klass 3 på finalen hatten av för farten han har hittat i sin bil .                                                            Nylander var där o körde ett event sen sa han att han kommer till finalen . O ja själv bara matade varv efter varv sammanlagd körtid 3 timmar körde tills däcken tog slut o jobbade på att sätta bromspunkterna rätt .Upplever att Mantorp är lite svår att sätta dom på vill gärna bromsa för tidigt är lite eller mycket svårt att komma över den mentala spärren helt tydligt att ja är feg på Mantorp     Lite synd bara att det var så få som tagit sej till tesdagen vi var nog inte mycket mer är ett tiotal täckta bilar på plats men samtidigt kul att vi från club alfa var så många procentuellt på plats . Så nu är vi 4 stycken som förhoppningsvis har banan i kroppen när det är dags för årets sista racehelg                                                          

Dan-Erik Hansson
      Deltagare

Kul dag med Sune och Tåbäck på Mantorp Park. Var särklassigt långsammast runt banan på grund grav rattrost även om det släppte lite mot slutet av dagen. 
        Alternativmotorn som hämtats i Sjuntorp förra helgen läckte olja och impregnerade motorrum och vindruta. Till slut blev ändå motorn tät med hjälp av Sunes magiska klister.

Passar på att varna förarna i klass II, Sune är våldsamt snabb i lilla Sudden. Får nog redan nu inrikta mig på att bli bästa icke-Sud i klass III nästa lördag.

Och Sune, tack för att du kickade iväg mig till en solig testdag!

Henrik Ahnfeldt
        Deltagare

Inlägg av Dan-Erik Hansson på 2016-09-08 18:27

Får nog redan nu inrikta mig på att bli bästa icke-Sud i klass III nästa lördag.

Bla bla bla…

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Joakim Landelius
          Keymaster

Inlägg av Henrik Ahnfeldt på 2016-09-08 20:27

Får nog redan nu inrikta mig på att bli bästa icke-Sud i klass III nästa lördag.

Bla bla bla…

Utan hamburgerhyllan är du CHANSLÖS! =D

/Jocke

Du kan kalla mig herr Charlie

Dan-Erik Hansson
            Deltagare

Inlägg av Joakim Knutsson på 2016-09-09 12:18

Inlägg av Henrik Ahnfeldt på 2016-09-08 20:27

Bla bla bla…

Utan hamburgerhyllan är du CHANSLÖS! =D

/Jocke

Må största hambugerhyllan gå segrande ur kampen. Nästa lördag står det klart vem som kan vara kaxig fram till maj nästa år. Än så länge är jag ödmjuk…

Biörn Bladh
              Deltagare

Hur fort gick det för Sune då?  …rätt har han iaf. Visst f-n bromsar man ALLTID för tidigt på Mantorp. Sjukt svårt att få till det perfekt där.

Dan-Erik Hansson
                Deltagare

Inlägg av Biörn Bladh på 2016-09-11 19:07

Hur fort gick det för Sune då?  …rätt har han iaf. Visst f-n bromsar man ALLTID för tidigt på Mantorp. Sjukt svårt att få till det perfekt där.

Ingen tidtagning på banan och Sune vägrade låna laptimer. Men när jag segade som värst och kajkade runt på 1.39 och Sune försökte få fart på mig så var det STOR skillnad,
                  Givetvis svårt att uppskatta med jag gissar på en fyra till 5 sekunder snabbare. (För övrigt skäms jag när jag skriver detta)

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.