Tillbaka.

Published by Dan Harlin on

Forum Allmänt Tillbaka.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Dan Harlin
    Deltagare

Stelvio…..

Har varit ägare till 6 st alfor, alla roliga, men tyvärr dyra att äga och synnerligen opålitliga..

Har sen flera år inte ägt någon Alfa, dom har heller inte haft någon bil i tjänstebils segmentet som varit lockande. Och ingen sport bil som tilltalat mig.

Men nu, det blev ingen ny Lexus, det blev en Stelvio Q4 med 280 hp motorn, en svart, med röda skinnsäten.

All utrustning för utom GPS bockades för, så bilen är väldigt välutrustad.

Jag hann bara ha den i drygt 2 veckor och 100 mil i Sverige innan det blev dax att lasta bilen med familj och hundar för att bege sig 330 mil söder ut.

Sitter här 3dgr senare och är förundrad över bilen, jag va bra sugen på en Macan, men, ne jag har valt rätt, Stevlion är kort sagt fantastisk, tyst, bekväm, SNABB, snygg och som det skall vara med en Alfa, väldigt rolig att köra.

Såg en annan trådom hög bränsle förbrukning, jag har åkt 330 mil, ibland har vi legat i runt 200 k/h och mycket sällan under 150 i Tyskland, jag ligger på 1,03 i snitt förbrukning.

Fan,frågan är om det inte är dax att sälja 911an till förmån för en liten alfa, blir nog tvungen att provköra en 4C.

Som sagt, Tillbaka!!!

Välkommen tillbaka.
      Det är ofta så det fungerar, har man en gång kört alfa och är bilintresserad gör abstinensen sig gällande. ?

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.