Tillval Giulia

Published by Micha Grönvalls on

Forum Allmänt Tillval Giulia

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #19629
    Micha Grönvalls
    Deltagare

    Kollar på en Veloce och där finns ett performancepaket innehållande Active suspension och Mekanisk diffbroms. Den är ju fyrhjulsdriven så diffbromsen kan man undra vad den gör, någon som vet hur den jobbar? Frågan gäller dock framförallt Active suspension, vad innebär det rent specifikt i detta fall?

    Hörde jag någon säga tävling ?

    #19630
    Gustav Holmdahl
    Deltagare

    Det är väl just vad det heter, aktiva stötdämpare 😉 Har inte kört det på en Veloce men väl på en 2,2 diesel med automat. Har bara kört en kortare runda och märkte inte någon enorm skillnad mellan de olika inställningarna. Hade gärna själv tagit det paketet men det är svårt att få in i våra tjänstebilsramar.

    På övriga bilar ställer DNA väljaren in gasrespons, växlingar(om automat) och styrservot. På bilar med active suspension ställs även egenskaperna på dämparna in.

    Diffen vet jag inte om den är mekanisk eller elektrisk. På en fyrhjulsdriven bil känns den aningen överflödig kanske. 

    Giulia 20 Super

    #19631
    Igino Cazzola
    Deltagare

    Mekanisk diffbroms i bak e’ kul. Att de skulle ha mekanisk diffbroms i mitten och där fram; ’ser jag som mindre sannolikt.

    Jag är fullständigt Räserskadad

    #19632
    Karl Sandler
    Deltagare

    Jag har inte kört någon ”vanlig” Giulia med mekanisk diff. Har dock sålt en som är på väg hem, blir intressant att jämföra med och utan. Nu när det är halt så får ”eldiffen” jobba ordentligt. En riktig diff kan nog vara både underhållande och vettigt!

     

     

     

     

    #19633
    Micha Grönvalls
    Deltagare

    Man ska väl ha bägge kanske. En annan fråga….. Veloce lanseras i en specialfärg blå. Denna finns inte i tillvalslistan, inte ens på Italienska sidan. Det är inte Monte Carlo Blue ju. Vad tusan heter färgen?

    Hörde jag någon säga tävling ?

    #19634
    Johnnie Eliasson
    Deltagare

    Den heter väl Blu Misano, vet inte koden dock.

    #19635
    Micha Grönvalls
    Deltagare

    Tror du, jag trodde det var en ny färg, många journalister har ju skrivit om den här magiska blå färgen och Misano Blue fanns ju redan från 159?

    Hörde jag någon säga tävling ?

    #19636
    Johnnie Eliasson
    Deltagare

    Aha, nej jag vet inte säkert, körde bara en googling 

    #19637
    Nihat Dizdar
    Deltagare
    #19638
    Micha Grönvalls
    Deltagare

    Förvirrande är vad det är

    https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q…alfa+romeo

     

    Hörde jag någon säga tävling ?

    #19639
    Nihat Dizdar
    Deltagare

    Fler bevis om kulören men visst är det märkligt att kalla den ny…

    http://www.evo.co.uk/alfa-romeo/giulia/18289/alfa-romeo-giulia-veloce-unveiled-276bhp-for-new-all-wheel-drive-giulia

    Nihat Dizdar

    #19640
    Sune Karlsson
    Deltagare

    Inlägg av Micha Grönvalls på 2016-12-01 10:26

    Tror du, jag trodde det var en ny färg, många journalister har ju skrivit om den här magiska blå färgen och Misano Blue fanns ju redan från 159?

    Kan väl vara ny även om den har samma namn. Hur många varianter finns det på Alfa Rosso?

    Går det så går det...

    #19641
    Micha Grönvalls
    Deltagare

    Du har en poäng där

    Hörde jag någon säga tävling ?

    #19642
    Nusret Ljevo
    Deltagare

    Jag var i Kungsbacka idag och snackade med en försäljare ang giulia veloce.Han sa att Veloce kommer nästa vecka en med 200hk och den andra med 280hk.Priset kommer hamna från 360.000kr med standard utrustning upp till  510.000kr .Han sa att skatten blir 980kr per år och är väldigt bränslesnål den med 200hk.Jag skulle hellre köpa en ensinare än diesel.

    #19643
    Nihat Dizdar
    Deltagare

    Inlägg av Gustav Holmdahl på 2016-11-29 13:43

    Det är väl just vad det heter, aktiva stötdämpare 😉 Har inte kört det på en Veloce men väl på en 2,2 diesel med automat. Har bara kört en kortare runda och märkte inte någon enorm skillnad mellan de olika inställningarna. Hade gärna själv tagit det paketet men det är svårt att få in i våra tjänstebilsramar.

    På övriga bilar ställer DNA väljaren in gasrespons, växlingar(om automat) och styrservot. På bilar med active suspension ställs även egenskaperna på dämparna in.

    Diffen vet jag inte om den är mekanisk eller elektrisk. På en fyrhjulsdriven bil känns den aningen överflödig kanske. 

    @Gustav

    Du säger att du testat en Giulia med Performance pack. Finns det då en knapp med en dämpare mitt på DNA-vredet liksom Q-versionen, vilket betyder att man kan ställa dämparna oberoende av DNA-läget? Alternativt att dämparinställning följer de olika DNA-karaktärerna!?

    Nihat Dizdar

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.