Tillval Giulia
Published by Micha Grönvalls on
- Detta ämne har 15 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 2 december, 2016 kl. 20:21 av Gustav Holmdahl.
-
FörfattareInlägg
-
29 november, 2016 kl. 10:09 #19629
Kollar på en Veloce och där finns ett performancepaket innehållande Active suspension och Mekanisk diffbroms. Den är ju fyrhjulsdriven så diffbromsen kan man undra vad den gör, någon som vet hur den jobbar? Frågan gäller dock framförallt Active suspension, vad innebär det rent specifikt i detta fall?
Hörde jag någon säga tävling ?
29 november, 2016 kl. 13:43 #19630Det är väl just vad det heter, aktiva stötdämpare 😉 Har inte kört det på en Veloce men väl på en 2,2 diesel med automat. Har bara kört en kortare runda och märkte inte någon enorm skillnad mellan de olika inställningarna. Hade gärna själv tagit det paketet men det är svårt att få in i våra tjänstebilsramar.
På övriga bilar ställer DNA väljaren in gasrespons, växlingar(om automat) och styrservot. På bilar med active suspension ställs även egenskaperna på dämparna in.
Diffen vet jag inte om den är mekanisk eller elektrisk. På en fyrhjulsdriven bil känns den aningen överflödig kanske.
Giulia 20 Super
29 november, 2016 kl. 13:57 #19631Mekanisk diffbroms i bak e’ kul. Att de skulle ha mekanisk diffbroms i mitten och där fram; ‘ser jag som mindre sannolikt.
Jag är fullständigt Räserskadad
29 november, 2016 kl. 23:29 #19632Jag har inte kört någon “vanlig” Giulia med mekanisk diff. Har dock sålt en som är på väg hem, blir intressant att jämföra med och utan. Nu när det är halt så får “eldiffen” jobba ordentligt. En riktig diff kan nog vara både underhållande och vettigt!
30 november, 2016 kl. 11:00 #19633Man ska väl ha bägge kanske. En annan fråga….. Veloce lanseras i en specialfärg blå. Denna finns inte i tillvalslistan, inte ens på Italienska sidan. Det är inte Monte Carlo Blue ju. Vad tusan heter färgen?
Hörde jag någon säga tävling ?
30 november, 2016 kl. 11:23 #19634Den heter väl Blu Misano, vet inte koden dock.
1 december, 2016 kl. 10:26 #19635Tror du, jag trodde det var en ny färg, många journalister har ju skrivit om den här magiska blå färgen och Misano Blue fanns ju redan från 159?
Hörde jag någon säga tävling ?
1 december, 2016 kl. 12:56 #19636Aha, nej jag vet inte säkert, körde bara en googling
1 december, 2016 kl. 13:09 #19637Uppenbarligen heter den Misano Blue!
Nihat Dizdar
1 december, 2016 kl. 14:00 #19638Förvirrande är vad det är
https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q…alfa+romeo
Hörde jag någon säga tävling ?
1 december, 2016 kl. 16:09 #19639Fler bevis om kulören men visst är det märkligt att kalla den ny…
Nihat Dizdar
1 december, 2016 kl. 17:34 #19640Inlägg av Micha Grönvalls på 2016-12-01 10:26
Tror du, jag trodde det var en ny färg, många journalister har ju skrivit om den här magiska blå färgen och Misano Blue fanns ju redan från 159?Kan väl vara ny även om den har samma namn. Hur många varianter finns det på Alfa Rosso?
Går det så går det...
2 december, 2016 kl. 08:32 #19641Du har en poäng där
Hörde jag någon säga tävling ?
2 december, 2016 kl. 19:28 #19642Jag var i Kungsbacka idag och snackade med en försäljare ang giulia veloce.Han sa att Veloce kommer nästa vecka en med 200hk och den andra med 280hk.Priset kommer hamna från 360.000kr med standard utrustning upp till 510.000kr .Han sa att skatten blir 980kr per år och är väldigt bränslesnål den med 200hk.Jag skulle hellre köpa en ensinare än diesel.
2 december, 2016 kl. 19:44 #19643Inlägg av Gustav Holmdahl på 2016-11-29 13:43
Det är väl just vad det heter, aktiva stötdämpare 😉 Har inte kört det på en Veloce men väl på en 2,2 diesel med automat. Har bara kört en kortare runda och märkte inte någon enorm skillnad mellan de olika inställningarna. Hade gärna själv tagit det paketet men det är svårt att få in i våra tjänstebilsramar.
På övriga bilar ställer DNA väljaren in gasrespons, växlingar(om automat) och styrservot. På bilar med active suspension ställs även egenskaperna på dämparna in.
Diffen vet jag inte om den är mekanisk eller elektrisk. På en fyrhjulsdriven bil känns den aningen överflödig kanske.
@Gustav
Du säger att du testat en Giulia med Performance pack. Finns det då en knapp med en dämpare mitt på DNA-vredet liksom Q-versionen, vilket betyder att man kan ställa dämparna oberoende av DNA-läget? Alternativt att dämparinställning följer de olika DNA-karaktärerna!?
Nihat Dizdar
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.