Tillval Giulia

Published by Micha Grönvalls on

Forum Allmänt Tillval Giulia

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Micha Grönvalls
    Deltagare

Kollar på en Veloce och där finns ett performancepaket innehållande Active suspension och Mekanisk diffbroms. Den är ju fyrhjulsdriven så diffbromsen kan man undra vad den gör, någon som vet hur den jobbar? Frågan gäller dock framförallt Active suspension, vad innebär det rent specifikt i detta fall?

Hörde jag någon säga tävling ?

Gustav Holmdahl
      Deltagare

Det är väl just vad det heter, aktiva stötdämpare 😉 Har inte kört det på en Veloce men väl på en 2,2 diesel med automat. Har bara kört en kortare runda och märkte inte någon enorm skillnad mellan de olika inställningarna. Hade gärna själv tagit det paketet men det är svårt att få in i våra tjänstebilsramar.

På övriga bilar ställer DNA väljaren in gasrespons, växlingar(om automat) och styrservot. På bilar med active suspension ställs även egenskaperna på dämparna in.

Diffen vet jag inte om den är mekanisk eller elektrisk. På en fyrhjulsdriven bil känns den aningen överflödig kanske. 

Giulia 20 Super

Igino Cazzola
        Deltagare

Mekanisk diffbroms i bak e’ kul. Att de skulle ha mekanisk diffbroms i mitten och där fram; ‘ser jag som mindre sannolikt.

Jag är fullständigt Räserskadad

Karl Sandler
          Deltagare

Jag har inte kört någon “vanlig” Giulia med mekanisk diff. Har dock sålt en som är på väg hem, blir intressant att jämföra med och utan. Nu när det är halt så får “eldiffen” jobba ordentligt. En riktig diff kan nog vara både underhållande och vettigt!

Micha Grönvalls
            Deltagare

Man ska väl ha bägge kanske. En annan fråga….. Veloce lanseras i en specialfärg blå. Denna finns inte i tillvalslistan, inte ens på Italienska sidan. Det är inte Monte Carlo Blue ju. Vad tusan heter färgen?

Johnnie Eliasson
              Deltagare

Den heter väl Blu Misano, vet inte koden dock.

Micha Grönvalls
                Deltagare

Tror du, jag trodde det var en ny färg, många journalister har ju skrivit om den här magiska blå färgen och Misano Blue fanns ju redan från 159?

Johnnie Eliasson
                  Deltagare

Aha, nej jag vet inte säkert, körde bara en googling 

Nihat Dizdar
                    Deltagare
                      Micha Grönvalls
                      Deltagare

Förvirrande är vad det är

https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q…alfa+romeo

Nihat Dizdar
                        Deltagare

Fler bevis om kulören men visst är det märkligt att kalla den ny…

http://www.evo.co.uk/alfa-romeo/giulia/18289/alfa-romeo-giulia-veloce-unveiled-276bhp-for-new-all-wheel-drive-giulia

Nihat Dizdar

Sune Karlsson
                          Deltagare

Inlägg av Micha Grönvalls på 2016-12-01 10:26

Tror du, jag trodde det var en ny färg, många journalister har ju skrivit om den här magiska blå färgen och Misano Blue fanns ju redan från 159?

Kan väl vara ny även om den har samma namn. Hur många varianter finns det på Alfa Rosso?

Går det så går det...

Micha Grönvalls
                            Deltagare

Du har en poäng där

Nusret Ljevo
                              Deltagare

Jag var i Kungsbacka idag och snackade med en försäljare ang giulia veloce.Han sa att Veloce kommer nästa vecka en med 200hk och den andra med 280hk.Priset kommer hamna från 360.000kr med standard utrustning upp till  510.000kr .Han sa att skatten blir 980kr per år och är väldigt bränslesnål den med 200hk.Jag skulle hellre köpa en ensinare än diesel.

Nihat Dizdar
                                Deltagare

Inlägg av Gustav Holmdahl på 2016-11-29 13:43

Det är väl just vad det heter, aktiva stötdämpare 😉 Har inte kört det på en Veloce men väl på en 2,2 diesel med automat. Har bara kört en kortare runda och märkte inte någon enorm skillnad mellan de olika inställningarna. Hade gärna själv tagit det paketet men det är svårt att få in i våra tjänstebilsramar.

På övriga bilar ställer DNA väljaren in gasrespons, växlingar(om automat) och styrservot. På bilar med active suspension ställs även egenskaperna på dämparna in.

Diffen vet jag inte om den är mekanisk eller elektrisk. På en fyrhjulsdriven bil känns den aningen överflödig kanske. 

@Gustav

Du säger att du testat en Giulia med Performance pack. Finns det då en knapp med en dämpare mitt på DNA-vredet liksom Q-versionen, vilket betyder att man kan ställa dämparna oberoende av DNA-läget? Alternativt att dämparinställning följer de olika DNA-karaktärerna!?

Nihat Dizdar

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.