tips kring hjulvinklkar för 916 Gtv

Published by Karl Sandler on

Forum Teknik tips kring hjulvinklkar för 916 Gtv

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Karl Sandler
    Deltagare

Hej, ni som är insatta i den framjulsdrivna världen. Vad kan vara vettiga hjulvinklkar för en 916 Gtv 3,0 som skall köras en del på bana? Camberbultarna skall ge ca 1,75 grad. Hur mycket toe fram och bak kan vara vettigt? Däcken är 595 RSR 225/45/17.

Björn Ek
    Deltagare

Andreas Uhlin jobbade en del med framvagnen på sin 916 gtv och borde ha värdefulla erfarenheter.

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Karl Sandler
    Deltagare

Inlägg av Björn Ek på 2015-09-15 11:24

Andreas Uhlin jobbade en del med framvagnen på sin 916 gtv och borde ha värdefulla erfarenheter.

Tack för tipset!

Filip Norén
    Deltagare

Camber bak går inte att justera utan att modifiera den översta länkarmen, men det är det många som gjort utomlands genom att fila upp och göra hålen avlånga. Toe går dock att justera. 

I framvagnen är det camberbultar, längre undre bärarmar (Fiat Marea och Multipla omnämns ibland men jag har inte provat/mätt själv), och andra topplagringar som är enklast att ändra. 

GTV 916 Twin Spark -95 på långtidsförvaring

Roger Forsberg
    Deltagare

Jag filade upp övre länkarm bak på min förra GTV, tror det var 2-3mm, fick väl 1.5-1.8 ca i camber, minnet sviker lite och jag har inte papperna kvar efter hjulinställning. Topplagring fram har jag inte hittat att det fanns till 916.

GTV 916 3.0 24V -97

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.