Tips om man skall sälja en Alfa?

Published by Alberto Ferrante on

Forum Allmänt Tips om man skall sälja en Alfa?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Alberto Ferrante
    Deltagare

Har min GT 2.0 JTS till salu.

Annonsen ligger både här och på blocket.

Vill gärna sälja till någon som vet vad det handlar om och tror att priset är (nu har jag sänkt det) ok.

Hur lång tid brukar ta innan någon hör av sig? Alltså hur är med responsen när man säljer en Alfa?

Jag har aldrig sålt en Alfa själv så jag undrar om ni som har gjort det har något tips om vad jag borde tänka på eller hur länge man får räkna med att man skall vänta innan den första hör av sig.

Alberto

Jan Andersson
    Deltagare

Jag har sålt några stycken genom åren och min erfarenhet är att det inte är någon strörre skillnad mot andra märken. Alfa har förståss en mindre krets av intressenter är t ex en Volvo men å andra sidan finns det ett mycket mindre utbud. Sålde i höstas min 159:a och den hade jag väl ute några veckor innan den blev såld. Det var inte så många som hörde av sig men de som gjorde det var å andra sidan seriöst intresserade. Det är bara att ha tålamod och vara beredd att gå ned i pris en del.

När jag i höstas köpte min nuvarande Giulietta så var den ute till försäljning ett halvår hos en firma i Norrland. Några likvärdigar bilar som jag kollade på var borta inom någon vecka..

Lycka till med försäljningen 

/Janne

janne

Alberto Ferrante
    Deltagare

Tack!

Ja, färre intresserade men även mindre utbud, helt rätt.

Innerst inne känns som jag hoppas att ingen vill köpa den. Jag vet inte var skall jag ha den om jag skall ha kvar den även om det skulle vara kul att behöva tänka på vilken mellan Giulietta eller GT skall jag ta på morgonen 

Just nu blir det GT nästan varje dag men jag tror att jag måste sluta med det för att undvika beroendeframkallandet 

Vd det gäller priset känns som jag redan har gått ner en hel del. Jag har kollat vad som finns under det och jag tycker att min är den bästa av alla.

OK, kanske lite partiskt men rent objektivt finns det inte mycket som slår den. Eller är det mina ögon som vill ljuga för mig?

Alberto

Alberto Ferrante
    Deltagare

Om man inte tar in kombimodeller i valet på blocket (upp till 50000 kr, fr o m 2005 årsmodell, 120-200 hp, max 16000 mil, bensinare) ser det ut som om Hyundai, Citroen (C4, C5), Peugeot (207, 307, 407) och Ford dominerar upp till 35-40000 kr, därefter tillkommer några SAAB och Volvo. Väldigt få Coupé i alla fall och 2-3 är också Alfa GT.

Kanske är en sportmodell ännu svårare att locka intresset med. Konstig värld man lever i, vad har hänt med folket? 

Alberto

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.