Tips om några bilar
Published by Thommy Lehrgrafven on
- Detta ämne har 40 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast 28 juli, 2016 kl. 23:29 av
Daniel Fasth.
-
FörfattareInlägg
-
6 september, 2015 kl. 22:10 #16700
Ingen som vart nere i helgen och kikat?
156 SW 2.0 TS - 00
7 september, 2015 kl. 17:53 #16701Jodå, jag var där! Inte helt uppbyggligt för en 164-junkie. Förutom att 24-ventilaren var totalslaktad stod ju bilarna så tätt att det var väldigt svårt att få nån uppfattning om skick. Dammlagret på det två som stod med Croman var avsevärt och repor, bucklor, skotthål och annat var inte så lätt att konstatera. På en av bilderna ser man att insugsdelar mm är bortmonterat på RFF 193 (som står bredvid Cittran), i övrigt kan inget mera än skinnklädsel noteras för denna, möjligen hade den också drag? Den andra svarta, TKA 775, har också skinnklädsel men saknar elstolar. Det har däremot den röda 164an men den är också behäftad med “typiska” klarlacksläpp. Övrigt status t ex koppling, bromsar, bakvagnsbalk, avgassystem etc förblev okänt i samtliga fall. Det enda säkra är förstås att kamremsbyte står för dörren. Kollade inte hur det var med lösa motorer, hjul etc
Fiat Croman såg fin ut för ett otränat öga. 131:an betraktar jag som en våt dröm för svetsentusiasten och den som verkligen vet hur dom ska sitta ihop – totalt urriven inuti men motorn satt kvar och den står ju som synes på hjulen. Detta i motsats till SkurtAlfettan där jag inte såg några spår av mekanik, vare sig motor, drivlina, hjul etc. Tror att dörrar och luckor fanns. Cittran ägnade jag ingen uppmärksamhet utöver att det konstaterades att motorn satt i.
7 september, 2015 kl. 20:46 #16702Kul med en första rapport!
Det blev inga provkörningar då förstår jag, kunde ni inte rulla ut bilarna när kommungubbarna titta åt annat håll? 😉 Det blir ju svårt att ta några beslut om de fortfarande står sådär, då kommer man ju inte ens i de och kan se om motorn går runt ens.
Du fick ingen historia om vad de gjorde där? Vore trist att se de gå, även om det nog tyvärr finns en anledning till att de står där i lokalen…
156 SW 2.0 TS - 00
7 september, 2015 kl. 20:58 #16703Hade jag fått välja en bil som satte sig mest på min hornhinna hade det varit Croman med 2.5 V6an, helt klart det sällsyntaste rara ärtan som stod där. För en tusing eller två är det ju helt klart värt att restaurera!
7 september, 2015 kl. 21:07 #16704Storyn är väl inte mer komplicerad än en bilmeck med italiensk passion som slutat betala hyran? Rulla ut lät sig inte göras av praktiska skäl….för 164:orna stod det en Croma i vägen och i den andra lokalen blockerade Skurt effektivt porten!! För egen del tror jag nog att Cittran är den absolut raraste ärtan!
7 september, 2015 kl. 21:15 #16705Jag har ju inte varit där men jag har hygglig koll på Croman då jag ägde den tidigare. Lacken är rätt risig och bromsar och stötdämpare var rätt slut när jag sålde den 2009. Avgassystemet var något ihopplockat som aldrig blev riktigt bra. Sen kamrem och allt annat förstås. Vad jag vet har inget gjorts med den sen jag sålde den. Men det är som sagt en rar ärta. Det går väl 100 164:or på varje Croma V6. Jag har lagt ett bud iaf
Enligt kontakten på kommunen så handlar det helt enkelt om någon som inte har betalat sina räkningar, därav försäljningen i kommunens regi.
24 september, 2015 kl. 10:06 #16706Hej! Är det någon som köpt bilarna eller vad händer?
25 september, 2015 kl. 08:24 #16707Enl kontakt på kommunen, är de flesta bilar sålda. De kommer med information till alla “vinnare” under nästa vecka, menar han.
27 juli, 2016 kl. 18:43 #16708Efter kamrems- och vattenpumpsbyte å lite allmänt småpyssel får hon nu betraktas som räddad! Med 16 000 mil på mätaren har hon väldigt mycket kvar!!
27 juli, 2016 kl. 19:33 #16709Snyggt!!
Jag bidrog och räddade den röda, lacken var riktigt dåligt, men värt att räddas bara för inredningens skull.
Sålde och berättade för köparen att kamrem måste bytas, hoppas han fixat det.
GTV6 3.0 GP... | http://www.garaget.org/Besar
28 juli, 2016 kl. 23:29 #16710Kul! Roligt att se vad som hände med dessa!
156 SW 2.0 TS - 00
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.