Tips på bra ställen att köpa fälgar? 4×98

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt Tips på bra ställen att köpa fälgar? 4×98

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare

Hej!

Letar efter bra ställen på internet som säljer fälgar, bättre begagnade eller nya spelar ingen roll men vill gärna ha lite klassiskt stuk på dem och framförallt något som passar boxersprinten alltså 4×98?

Finns en hel del sidor men har ändå svårt tycker jag, har ni några tips?

Är ute efter fälgar typ dessa http://media-cache-ec0.pinimg.com/originals/0d/2a/58/0d2a589b193b81398dfce25a8359c88b.jpg

MVH Henrik

Crister Borg
    Deltagare

Utbudet av fälgar ökar ju då du kan köra 4/00 delning om du använder skruv/mutter med flytande kona. Jag har använt det själv på mina 155or med bra resultat, se bara till att få rätt centrumstyrning.

elCrillo Kalmar

Det där är något jag får låta däckfirma ta hand om men de slår sig inte för pannan alltså om jag kommer dit med några 4×100 ?

Igino Cazzola
      Deltagare

Nej, men de kommer att använda centreringsringar av plast och då kan det sluta hur som helst.

Jag är fullständigt Räserskadad

Crister Borg
        Deltagare

Nu tar du i. Jag har aldrig hört att det varit nåt problem med plastringarna. Övervägande tillverkare av tillbehörsfälgar har sånna. Jag har bara sett fälgar från OZ som har aluminiumringar.

elCrillo Kalmar

Plastringarna funkar.. och vobbelbultar ger möjligheten till följande fälgar i samma stil. Bilden påminner mig för övrigt att jag måste polera GTVn i år.
          H2M racing här i Östersund har dessa: http://www.blocket.se/jamtland/MWS_OS3_krysseker_15_x7__4x100_4x108_53063477.htm?ca=3&w=3

dessa är sjukt snygga! Finns i 15″ enligt deras hemsida http://www.blocket.se/orebro/16__RS_silver_4_100_4_108__BMW_VW__FRI_FRAKT_53638324.htm?ca=3&w=3

BBS Krysseker är riktigt snygga på kantiga 70talsbilar, skulle gärna haft några själv. Men sedan finns det sånt här också för de som vågar  http://www.blocket.se/jonkoping/Ronal_Turbo_7x15__58211027.htm?ca=3&w=3

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Toni Sjölander
          Deltagare

Hej Henrik.

Jag har ronal-turbo fälgar liggandes i garaget. Det är 4/100 mönster på dom,funkar kanon med plastringar och flexbult,det hade jag på min Fiat.Skicka pm eller mail om du är intreserad av att köpa dom.                                  Mvh Toni

Ronal turbo fälgarna passar utmärkt på en 80-tals Alfa cupé.

Ronal Turbo är snygga men Fredrik är inne på helt rätt spår. MWS fälgarna är precis vad jag är ute efter, skitsnygga och att butiken ligger där jag bor skadar inte heller : )

Tack för svaren!

Vafals? Bor du i Östersund?Är det du som har den vinröda sprinten?

De där Ronalfälgarna är så läckra på GTV att jag nästan Måste (med stort M) ha sådana…

Toni Sjölander
            Deltagare

Inlägg av Fredrik Assarsson på 2015-01-18 09:53

Vafals? Bor du i Östersund?Är det du som har den vinröda sprinten?

De där Ronalfälgarna är så läckra på GTV att jag nästan Måste (med stort M) ha sådana.   

Ja det Måste du Fredrik.Mina är till salu.

I ett annat livsskede så hade dom varit illa ute men nu stundar flytt och att vara “mellan jobb” som det så fint heter nu för tiden så jag låter bilen rulla vidare på sina renoverade campagnolos och Pirellis

Tack ändå. 

Toni Sjölander
              Deltagare

Jag förstår.                                                                Det var så lite så.

Japp, jag med vinröda sprinten : )

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.